۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

خلیج‌فارس در استان بوشهر به تناوب مواج و توفانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از مواج شدن خلیج‌فارس به سبب افزایش سرعت وزش باد خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا و خشکی به بیش از 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بیش از سه متر افزایش یابد.
کد خبر: ۹۰۰۴۴
خلیج‌فارس در استان بوشهر به تناوب مواج و توفانی می‌شود
فرج‌الله شکوهی پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به افزایش سرعت باد در استان بوشهر و بر روی خلیج‌فارس اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا پایان روز چهارشنبه ۱۹ خرداد به سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی در سطح استان و بر روی خلیج‌فارس، دریا به تناوب مواج و توفانی خواهد بود.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا و خشکی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بیش از سه متر افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به مواج و طوفانی شدن دریا گفت: ارتفاع موج دریا در استان بوشهر بین ۱.۵ تا دو متر و گاهی بیش از سه متر افزایش می‌یابد که اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل ایجاد می‌کند.

شکوهی‌پور تاکید کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در خلیج‌فارس اجتناب شود.

وی به وضعیت جوی فعلی در استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: آسمان استان بوشهر در حال حاضر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد و احتمال گرد و خاک، فردا در برخی نقاط جنوبی مه صبحگاهی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر جهت وزش باد در استان را غالباً شمال غربی تا جنوب غربی دانست و بیان کرد: جهت وزش باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت است.

شکوهی‌پور افزود: ارتفاع موج خلیج‌فارس در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی.۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر است.

وی با اشاره به جزر و مد دریا گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۳۶ دقیقه، جزر ساعت ۱۳:۵۹ و مد دوم ساعت ۱۸:۵۷ است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار