۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

افزایش ۱۲۰ درصدی سفارش ساخت کشتی در ۵ ماهه سال ۲۰۲۱

تعداد سفارشات ساخت کشتی‌های کانتینری، فله و تانکر در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۰، بیش از ۱۲۰ درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۰۰۴۲
افزایش ۱۲۰ درصدی سفارش ساخت کشتی در ۵ ماهه سال ۲۰۲۱
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مؤسسه بیمکو ظرفیت  سفارشات ساخت کشتی‌های کانتینری در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۲.۲ میلیون TEU است که بیش از ۱۲ برابر سفارشات ساخت کشتی  در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۰ است.

بر این اساس میزان سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری از سال ۲۰۰۵ تا کنون ۶۰ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر میزان سفارشات ساخت کشتی‌های فله در این مدت ۴۳.۶ میلیون DWT می‌باشد  که در کل سال ۲۰۲۰ جمعا ۴۹ میلیون DWT کشتی فله سفارش داده شده است.

"پیتر ساند" تحلیلگر ارشد حمل و نقل دریایی مؤسسه بیمکو  با اشاره به اینکه سه کشور بزرگ کشتی سازی چین، کره جنوبی و ژاپن بیشترین سفارشات را در این مدت دریافت کرده‌اند در زمینۀ رونق سفارش ساخت کشتی نیز گفت: غلبه بر ویروس کووید ۱۹ همچنین افزایش حمل و جابه‌جایی کانتینر که سود خوبی را نصیب مالکان کشتی کرده، باعث تمایل آنان به سفارش ساخت کشتی است.

وی در ادامه گفت: بیشترین سهم سفارشات کشتی‌های بزرگ کانتینری با ظرفیت ۱۵ هزار TEU می‌باشد که در مجموع ۸۹ فروند از این نوع کشتی‌ها سفارش داده شده و در این مدت هیچ شرکتی سفارش ساخت کشتی‌های بالاتر از ۱۶ هزار تا ۲۳ هزار TEU را نداده است.

به گفته "پیتر ساند" در پنج ماهه نخست سال ۲۰۲۱ سفارش ساخت تانکر‌های نفتی ۱۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد به گونه‌ای که در کل سال ۲۰۲۰ جمعاً ۱۲ فروند  تانکر بزرگ سفارش داده شده بود که تنها در پنج ماهه نخست ۲۰۲۱ این رقم به ۲۷ فروند افزایش یافته است که ناشی از افزایش قرارداد‌های خرید نفت خام می‌باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار