۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

دمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید

مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع دمای ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در مناق ساحلی خوزستان در دو روز آینده خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۰۴۰

دمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان به ۵۰ درجه سانتیگراد رسید

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌‌ها و مدل های خروجی هواشناسی‌، در دو آینده وزش باد نسبتاً شدید تا شدید در مناطق ساحلی خوزستان به صورت تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

وی گفت: در بسیاری از مناطق  ساحلی استان احتمال وقوع گرد و خاک محلی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: به علت استقرار تودۀ هوای گرم و شکل‌گیری مرکز پرفشار جنب حاره‌ای و تقویت آن انتظار هوای گرم، سوزان و طاقت فرسا در شهرهای ساحلی خوزستان وجود دارد.

در پی استقرار هوای گرم و زودرس بهاری، بسیاری از خیابان‌های شهرهای ساحلی خوزستان به خصوص خرمشهر و آبادان خلوت شدند و بسیاری از شهروندان در ایام تعطیلات ترجیح دادند در منازل بمانند.  

شهرهای ساحلی خوزستان روز چهارشنبه گذشته به علت وقوع دمای 49 درجه بالای صفر تعطیل شدند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان خواست با توجه به در پیش بودن هوای بسیار گرم و سوزان، در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کرده و آن را در ساعات اوج مصرف مدیریت کنند.

ستاد استانی مدیریت ویروس کرونا از ممنوعیت کامل سفر گردشگران به مناطق ساحلی خوزستان با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

هم اکنون به جز شهر بندری هندیجان که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند بقیه شهرهای ساحلی خوزستان در وضعیت زرد و نارنجی کرونا قرار دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار