۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

حجم کالا‌های اساسی در بندر امام به ۴.۵ میلیون تن رسید

استاندار خوزستان گفت: هم اکنون حجم کالا‌های اساسی شامل غلات و نهاده‌های دامی و طیور در بندر امام به ۴.۵ میلیون تن رسیده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۰۳۵
حجم کالا‌های اساس در بندر امام به ۴.۵ میلیون تن رسید
 
قاسم سلیمانی دشتکی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: برای تخلیه مناسب این حجم کالا‌های اساسی روزانه به سه هزار دستگاه کامیون نیاز داریم در حالی‌که کامیون‌های در اختیار ما حدود یک هزار و ۱۲۰ دستگاه هستند.

وی به ورود منظم و مستمر کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی به بندر امام در هفته‌های اخیر افزود: تا یک ماه پیش حجم کالا‌های اساسی دپو شده در بندر امام ۳.۷ میلیون تن بود که به این حجم ۸۰۰ هزار تن کالا افزوده شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر شرایط ترخیص کالا به این شکل باشد، نه تنها از موجودی کالای دپو شده در بندر امام کم نخواهد شد بلکه روزانه مقداری به آن افزوده می‌شود در این زمینه با همکاری معاونان وزارت راه و شهرسازی تعداد کامیون‌های حمل کالا از بندر به حدود یک هزار و ۷۰۰ کامیون رسیده است، اما باید به حداقل دو هزار و ۵۰۰ کامیون برسد.

استاندار خوزستان یکی از دلایل کمبود کامیون برای تخلیه سریع کالا‌های اساسی را انتقال بخشی از ناوگان حمل و نقل به جابه‌جایی غلات تولیدی داخل بیان و پیش بنی کرد با تدابیر لازم در روز‌های آینده تعداد بیشتری کامیون برای حمل کالا به بندر امام گسیل شود.

بنا بر این گزارش ده روز پیش معاون اقتصادی وزیر کشور برای بررسی راه‌های تخلیه سریع کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی به بندر امام سفر کرد.

بیش از ۸۵ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشوراز طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

پارسال حدود ۱۳.۷ میلیون تن غلات و نهاده‌های دامی کشور از طریق بندر امام وارد کشور شده بود.

ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام به عنوان دومین بندر راهبردی و استراتژیک کشور حدود ۵۰ میلیون تن است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار