۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد:

انجام فرآیند ترخیص ۳۷ هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر

مدیرکل گمرک بوشهر از انجام فرآیند ترخیص ۳۷ هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر خبر داد و گفت: در دو ماه نخست امسال حدود شش هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر ترخیص شده است.
کد خبر: ۹۰۰۱۴
انجام فرآیند ترخیص ۳۷ هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهروز قره‌بیگی در جمع خبرنگاران از انجام فرآیند ترخیص ۳۷ هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در دو ماه نخست امسال حدود شش هزار تن کالای اساسی از گمرک بوشهر ترخیص شده است.

وی بیان کرد: بیشترین حجم کالا‌های اساسی ترخیص شده از گمرک بوشهر به ترتیب شامل عدس، چای، ذرت، روغن، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، لاستیک، لوازم کشاورزی و ملزومات پزشکی بوده است.

مدیرکل گمرک بوشهر به انجام فرآیند ترخیص ۳۱ هزار تن برنج از گمرک بوشهر اشاره کرد و گفت: کشتی حامل ۳۱ هزار تن برنج که طی هفته گذشته در گمرک بوشهر پهلوگیری کرده است با ارائه خدمات شبانه روزی گمرک بوشهر، گمرک منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر و انبار اختصاصی بخشی از کالا به انبار اختصاصی شرکت بازرگانی دولتی و بخشی نیز به انبار‌های گمرک منطقه ویژه اقتصادی ۲ بوشهر منتقل شد تا متعاقباً تشریفات ترخیص قطعی صورت پذیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر همچنین به آمار تجارت استان در ۲ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت حجم صادرات استان با احتساب میعانات گازی چهار میلیون و ۲۸۵ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۵ درصد و از نظر ارزش ۵۹ درصد افزایش داشته است.

قره بیگی اضافه کرد: طی مدت یاد شده حدود ۵۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۴۹ میلیون و ۴۱۱ هزار دلار از گمرکات استان بوشهر ترخیص و وارد کشور شده است.

وی اضافه کرد: همچنین درآمد گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار