۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

تداوم بسته شدن مرز‌های مسافری دریایی خوزستان

استاندار خوزستان از تداوم بسته شد مرز‌های مسافری دریایی با وجود بهبود شرایط وضعیت کرونایی در مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۰۱۲
تداوم بسته شدن مرز‌های مسافری دریایی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا، قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: ورود همه گردشگران از مرز‌های دریایی خوزستان همچنان ممنوع است.

وی گفت: به منظور پیشگیری کامل از ورود نوع جهش یافته کرونا و کنترل شیوع این ویروس، مرز‌های زمینی استان خوزستان با کشور عراق برای مسافران همچنان بسته خواهد ماند.

نمایندۀ عالی دولت در استان خوزستان بر نظارت کامل بر شناور‌های باری ایرانی که به بنادر جنوبی عراق خوزستان تردد می‌کنند تاکید کرد.

استاندار خوزستان افزود: پایانه‌های مرزی جهت صادرات و واردات کالا با اعمال نظارت‌های بهداشتی و به خصوص غربالگری تجار و کامیون داران باز هستند، اما تحت هیچ عنوان تردد مسافران حتی به صورت قانونی انجام  نخواهد شد.

سلیمانی دشتکی بر تداوم تعطیلی پایانه مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر تاکید کرد و افزود: هنوز خطر جهش بیماری کرونا در شهر‌های ساحلی خوزستان وجود دارد.

وی از ممنوعیت ورود خدمه کشتی‌های تجاری به بنادر بندرگاه‌های خوزستان تا قبل از انجام تست کرونا خبر داد و افزود: همه کشتی‌های حامل کالا که به مقصد بنادر استان طی مسیر می‌کنند به فاصله ۷۰ کیلومتری بندر تحت آزمایش کرونا قرار می‌گیرند و همه پروتکل‌های بهداشتی را نیز باید رعایت کرده باشند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه اعمال پروتکل‌های بهداشتی نباید به فعالیت بنادر استان صدمه بزند بر ضدعفونی و گندزدایی محوطه‌های بندری و انجام تست کرونا تاکید کرد.

استاندار خوزستان همچنین بر ممنوعیت سفر گردشگران به مناطق ساحلی استان در تعطیلات پیشِ رو تاکید کرد و از مسافران خواست برای حفظ سلامتی خود و پیشگیری از شیوع مجدد کرونا به شهر‌های ساحلی خوزستان سفر نکنند.

مناطق ساحلی خوزستان از بهمن ماه ۹۹ تا نیمه اردیبهشت ماه در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت، ولی هم اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار