۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

آغاز پرورش میگو به روش گلخانه‌ای در بندر چوئبده

مدیرکل شیلات خوزستان از شروع پرورش میگوی گلخانه‌ای برای اولین بار در کشور به صورت گسترده در سایت آبزی پروری بندر چوئبده خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۰۰۳

آغاز پرورش میگو به روش گلخانه‌ای در بندر چوئبده

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان اینکه در سال‌های گذشته مشکلاتی مانند بیماری لکه سفید، سایت بزرگ پرورش میگو در چوئبده را تا مرز تعطیلی کشانده بود، افزود: توانستیم با کمک کارشناسان داخلی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با کمک و مساعدت بهره برداران و مزرعه داران، راه حل‌هایی برای برون رفت از این مشکل بیابیم و به مدیریت این بیماری مهلک، دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: پرورش میگوی گلخانه‌ای راهی موفقیت آمیز برای نجات صنعت پرورش میگو و آفت بیماری لکه سفید است.

مدیرکل شیلات استان در توضیح پرورش میگوی گلخانه‌ای گفت: ابتدا پست لارو‌ها یا همان بچه میگو‌ها را تهیه کرده و سپس در یک محیط بسته گلخانه‌ای حتی در خارج از فصل آن‌ها را پرورش می‌دهیم و زمانی که این لارو‌ها به وزن بالای یک گرم برسند وارد مزرعه خاکی پرورش میگو می‌شوند.

ابوعلی مزیت این کار را کوتاه شدن طول دوره پرورش، حداقل دو بار برداشت محصول در طول دوره پرورش و مدیریت بیماری لکه سفید عنوان کرد و افزود: با استفاده از این دانش و طرح، سال گذشته توانسته ایم حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار لارو یا همان بچه میگو را ذخیره و بدون هیچ بیماری در مزارع رهاسازی کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۳ میلیون پست لارو ذخیره شده است و برای روز‌های پیشِ رو دو میلیون اضافه خواهد شد که تقریباً هفت برابر سال گذشته است و با توجه به اینکه امسال زودتر شروع به ذخیره کرده‌ایم پیش‌بینی می‌شود با همین ظرفیت حداقل به ۲۵ میلیون لارو برسد که به نسبت سال گذشته بیش از ۱۰ برابر تولید خواهد داشت و این راه نجات و رونق مجدد سایت پرورش میگو چوئبده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار