۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
مدیرکل گمرک بوشهر:

صادرات کالا‌های عیر نفتی از گمرکات استان بوشهر ۱۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: گفت: با احتساب میعانات گازی در دو ماه نخست امسال چهار میلیون و ۲۸۵ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد که از نظر وزنی ۱۵ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۹۹۶
صادرات کالا‌های عیر نفتی از گمرکات استان بوشهر ۱۵ درصد افزایش یافت
 
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه ۱۵ واحد گمرکی در سواحل استان بوشهر برای تسریع در خدمات بازرگانی مستقر شده است اظهار داشت: استان بوشهر در همجواری با خلیج‌فارس ظرفیت مهمی در عرصه مبادلات تجاری با کشور‌های همسایه فراهم کرده است.

وی حجم صادرات از گمرکات استان بوشهر در دو ماه نخست امسال را بیش از چهار میلیون تن دانست و بیان کرد: کالا‌های صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، میوه، تره‌بار، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی‌جات است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است گفت: با احتساب میعانات گازی در دو ماه نخست امسال چهار میلیون و ۲۸۵ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد که از نظر وزنی ۱۵ درصد افزایش یافته است.

قره‌بیگی ارزش کالا‌های صادراتی در دو ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر را یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون دلار دانست و بیان کرد: ارزش کالا‌های صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش یافته است.

وی صادرات ۴۰ هزار تن میعانات گازی به ارزش ۲۰ میلیون دلار را از دیگر محموله‌های صادراتی دانست و خاطر نشان کرد: در دو ماه نخست امسال ۳.۵ میلیون تن محصولات پتروشیمی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور‌های هدف صادر شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه محموله صادراتی استان بوشهر به بیش از ۲۰ کشور صادر می‌شود تصریح کرد: صادرات بدون احتساب میعانات گازی استان در دو ماهه نخست امسال، حدود چهار میلیون و ۲۴۵ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۲۸۶ میلیون دلار بوده است.

قره‌بیگی با بیان اینکه این استان در عرصه صادرات غیرنفتی جایگاه مهم در کشور دارد گفت: حدود ۲۲ درصد از حجم صادرات کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار