۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱

افزایش دو برابری نرخ حمل کانتینر در سال ۲۰۲۱

نرخ حمل کانتینر که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ با کمترین نوسان مواجه بود در سال ۲۰۲۱ با افزایش بیش از دو برابر رکورد جدیدی بر جای گذاشت.
کد خبر: ۸۹۹۷۹
افزایش دو برابری نرخ حمل کانتینر در سال ۲۰۲۱
 
 به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ داده‌های آماری مؤسسه drewry نشان می‌دهد بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ نوسان نرخ حمل کانتینر از حد ۳۰۰۰ دلار فراتر نرفت، اما از تابستان سال ۲۰۲۰ به این طرف با بهبود وضعیت اقتصادی کشور‌ها در پی غلبه بر ویروس کرونا به مرور قیمت‌های حمل کانتینر بالا رفت و به سطح ۵۰۰۰ دلار صعود کرد.

در گزارش drewry آمده است بر اساس اطلاعات منتشر شده در ۲۷ ماه می ۲۰۲۱ نرخ حمل یک کانتینر استاندارد ۴۰ فوتی از شانگ‌های چین به بندر روتردام به ۱۰ هزار دلار رسید که بیش از ۲۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از سوی دیگر بررسی‌های شرکت اطلاعات بازار Xeneta نشان می‌دهد که نرخ حمل کانتینر در حال حاضر نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش ۲۹۳ درصد افزایش یافته است و در حال حاضر میانگین حمل کانتینر در نقاط مختلف جهان از ۶۲۵۰ دلار کمتر نیست.

"پاتریک برگلوند" مدیر‌عامل Xeneta پیرامون افزایش نرخ کانتینر گفت: کمبود تجهیزات به علت تداوم ویروس کرونا، مسدود شدن کانال سوئز، کمبود جعبه کانتینر، رونق اقتصادی کشور‌هایی که به شدت در‌گیر کرونا بودند و... زنجیره‌های تأمین را تحت فشار قرار داده و باعث شده که حمل کنندگان کانتینردر مسیر‌هایی پس از تخلیه با ظرفیت خالی برگردند که این عوامل باعث شده تا نرخ کانتینر افزایش یابد.

وی در پایان گفت: افزایش تقاضا‌ی زیاد در پی کاهش بیماری کرونا چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها را در کوتاه مدت کمرنگ می‌کند چرا‌که بازار کانتینر به سمت ثبات و رونق پیش می‌رود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار