۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱

نیروی دریایی ایران در حفظ امنیت در دریا به بسیاری از کشور‌ها کمک می‌کند

فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت در دریا و آبهای بین المللی به بسیاری از کشورها کمک می‌کند و این یک افتخار بزرگی برای نیروی دریایی ارتش است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۹۶۹
نیروی دریایی ایران در حفظ امنیت در دریا به بسیاری از کشور‌ها کمک می‌کند
امیر دریادار دوم تکاور سید مرتضی درخوران در حاشیه همایش فاتحان خرمشهر در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: اکنون نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سطحی از آمادگی است که در تمام نقاط جهان اقتداری در دریا دارد و ناوگروه ایران حاضر است تا از منافع جمهوری اسلامی ایران در همه آب‌های آزاد و اقیانوس‌ها دفاع کند.

وی بر آمادگی نیروی دریایی تأکید و ایران را یکی از نقاط اقتدار دریا‌های جهان معرفی کرد و گفت: اگر ایران ناوگروه به قاره آمریکا اعزام کند، تامین امنیت از سوی نیرو‌های دریایی ایران اسلامی انجام می‌شود و این یک افتخار بزرگی برای نیرو‌های توانمند نیروی دریایی است.

وی گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از پایه‌های اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان است.  

درخوران، به دستاورد‌های علمی ارتش در ساخت تجهیزات دریایی اشاره کرد و گفت: از جمله دستاورد‌های نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران این است که با پشتکاری که وجود دارد و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و فرماندهی نیروی راهبردی، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی راهبردی تولید ساخت ناو، ناوشکن، رزم ناو و هواناو را به صورت عادی انجام می‌دهد و در حال حاضر در ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان در علم زیردریایی است.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری نیز این بود که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با زیردریایی‌ها، خلیج‌فارس را به دست بگیرد که این دستور عملی شده و همه کشور‌ها می‌دانند که ما با چه اقتداری در دریا آماده هستیم و هیچ وقت جرأت نکردند که حرکتی در دریا انجام دهند و ما این قول را به مردم ایران اسلامی می‌دهیم که اگر نیاز باشد که در هرجایی از این دریا تا آخرین قطره خون خود از کشور دفاع خواهیم کرد.

وی همچنین به نقش نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس به ویژه در دفاع از خرمشهر اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی در خرمشهر اولین نیرویی است که در میدان حاضر شد و در کنار مردم خرمشهر افتخار آفرید.

وی افزود: تکاور‌های نیروی دریایی نخستین نیرو‌هایی بودند که در کنار مردم حاضر شده و تا آخرین قطره خون خود جنگیدند و در مقاومت ۴۴ روزه ۷۸ شهید تکاور نیروی دریایی ارتش تقدیم ایران عزیز شد.

وی به تأثیرگذاری حضور تکاوران نیروی دریایی در دوران مقاومت خرمشهر اشاره کرد و گفت: این نیرو‌ها در جنگ تحمیلی با آموزش، تخصص و آمادگی رزمی که داشتند نقش مهمی در ارتقای آموزش دریایی رزمندگان اسلام درعملیات‌های آبی خاکی ایفا کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار