۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

صادرات محموله درختان نخل از گناوه به کویت

صادرات محموله درختان نخل از گناوه به کویت
رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: محموله صادراتی درخت نخل با وزن ۱۰۰ تن از بندر گناوه به کشور کویت صادر شد.
کد خبر: ۸۹۹۶۸

به گزارش مانا، داوود بهادری اظهار داشت: در راستای اقدامات و پیگیری‌های به عمل آمده در خصوص توسعه صادرات از بندر گناوه و با توجه به ظرفیت‌های موجود دریایی و تجهیزات بندری، اولین محموله صادراتی درخت نخل از بندر گناوه بارگیری و به مقصد کشور کویت ارسال شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه افزود: این محموله شامل ۱۳۷ نفر درخت نخل به وزن ۱۰۰ تُن بود که با دقت و هماهنگی مراحل بارگیری را پشت سر گذاشته به سمت کشور مقصد صادر شد.

وی اضافه کرد: عمده نخل‌های صادراتی در این محموله از نوع نخل‌های تزئینی طبیعی بود که به مقصد ارسال شد.

وی اظهار داشت: در همین راستا و به منظور استفاده از ظرفیت دریایی و بندری و توسعه صادرات در شهرستان گناوه، در سال جاری دو محموله شیشه ساختمانی و هر محموله به وزن هزار و ۳۵۰ تُن که در مجموع به وزن دو هزار و ۷۰۰ تُن با یک فروند یدک کش و بارج به کشور قطر صادر شد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار است در صورت مساعد بودن شرایط و وجود تقاضا، ماهانه دو محموله شیشه از بندر گناوه به کشور قطر صادر شود.

وی یادآورشد: پیگیری‌های لازم برای صادرات دیگر اقلام و کالا نیز از این بندر تجاری از جمله میوه و تره بار با کانتینر یخچالی به کشورهای همسایه خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار