۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

قطعنامه جدید سازمان IMO در زمینه تشدید مقابله با دزدی دریایی در آفریقا

سازمان IMO برای تشدید مبارزه با دزدی دریایی در آفریقا با صدور قطعنامه‌ای از کشور‌های عضو خواست به صندوق امنیت دریایی آفریقا به منظور مقابله با دزدی دریایی به ویژه در خلیج گینه کمک مالی کنند.
کد خبر: ۸۹۹۴۵
قطعنامه جدید سازمان IMO در زمینه تشدید مقابله با دزدی دریایی در آفریقا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ کمیته ایمنی دریایی آیمو(MSC) در زمینۀ صدور قطعنامه اعلام کرد: این قطعنامه بر لزوم همکاری بیشتر با کلیه ذی‌نفعان دریایی به منظور تبادل اطلاعات در مورد جرائم دریایی و غیر قانونی بودن آن تاکید می‌کند. همچنین با تأسیس یک صندوق اعانۀ فراملی از همه کشور‌های عضو انتظار کمک مالی دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: علی‌رغم تشکیل گروهی توسط ۱۰۰ سازمان دریایی برای سرکوب دزدی دریایی متأسفانه هنوز آب‌های آفریقا به خطر‌ناک‌‌ترین منطقه در جهان به منظور دریانوردی تبدیل شده است.

این گزارش حاکی است در این ارتباط گزارش‌های آیمو نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۳ مورد دزدی دریایی در منطقه آفریقا گزارش شده که از افزایش بیش از حد نسبت به سال‌های قبل حکایت دارد.

یکی از اعضای سازمان امنیتی انگلیس از عدم همکاری اتحادیه اروپا و برخی سازمان‌ها انتقاد کرده و گفت: جامعۀ دریایی به منظور ایجاد اقدامات پیشگیرانه به منظور رفع مشکل دزدی دریایی نیازمند همکاری بیشتر کشورهاست.

اما متاسفانه سازمان ناتو و اتحادیه اروپا در زمینه همکاری و ارائه راه حل‌های ملموس برای دزدی دریایی در آفریقا غایب هستند
ارسال نظرات
آخرین اخبار