۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸

مرکز تربیت مربی دریایی در خرمشهر راه اندازی می‌شود

فرماندار خرمشهر از راه اندازی مرکز تربیت مربی دریایی در آینده نزدیک در خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۹۲۰

 

مرکز تربیت مربی دریایی در خرمشهر راه اندازی می‌شود

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه مجوز راه اندازی این مرکز از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اخذ شده است اظهار کرد: تاسیس این مرکز یک گام بلند در راستای تقویت و ترویج آموزش علم و دانش دریانوردی و دریایی است.

وی گفت: در قانون و برنامه توسعه ششم و پیشنهاد برنامه هفتم کشور مساله قدرت دریایی و توسعه مبتنی بر دریا محوری جزء ماموریت‌های مهم دولت ایران برشمرده شده و مقام معظم رهبری نیز در خصوص توسعه سواحل مکران بر توسعه دریایی تاکید داشتند.

فرماندار خرمشهر با اشاره به فعالیت صنایع سنگین دریایی در خرمشهر و اینکه فرهنگ این شهرستان بندری مبتنی بر صید و صیادی، لنج داری و کشتی‌سازی است افزود: با تربیت نیروهای متخصص فعال در حوزه دریا و همه‌کسانی که می‌خواهند با دریا و اقتصاد دریا و تجهیزات و امکانات دریایی زمینه برای توسعه آموزش‌های دریایی در منطقه بیش از پیش فراهم خواهد شد.

حیدری به فعالیت دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به عنوان یک مرکز آموزش عالی در زمینه علوم دریایی اظهار داشت: این دانشگاه نقش مهمی در تربیت نیروهای متخصص در امور دریایی داشته است و در آینده این نقش برجسته تر خواهد شد.

وی گفت: در آینده خرمشهر به قطب صنعت کشتی سازی و آموزش علوم دریایی تبدیل می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار