۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

کشتی ۳۱ هزار تنی در بندر بوشهر برای تخلیه برنج پهلو گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: یک کشتی به ظرفیت ۳۱ هزار تن بعد از ۱۰ سال از تایلند در بندر بوشهر برای تخلیه برنج پهلو گرفته است.
کد خبر: ۸۹۸۸۶
کشتی ۳۱ هزار تنی در بندر بوشهر برای تخلیه برنج پهلو گرفت
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در دو ماه نخست امسال ۶۵۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۰ درصد افزایش دارد.

وی، با بیان اینکه بیشترین صادرات مربوط به مواد معدنی، شامل کلینکر، پودرسیمان، سنگ گچ و موارد مشابه است گفت: در بخش واردات هم بیشتر کالا‌های محموله‌های اساسی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بعد از انجام برنامه توسعه‌ای آبراه که در شهریور سال قبل به بهره‌برداری رسید و لایروبی بندر و کانال دسترسی دریایی امکان پهلو گیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شد.

ارجمندزاده از پهلوگیری کشتی ۳۱ هزار تنی در بندر بوشهر برای تخلیه برنج  خبر داد و بیان کرد: با رایزنی که با شرکت خدمات بازرگانی ایران صورت گرفته، کالا‌های اساسی با ظرفیت بالا در بندر بوشهر پهلو می‌گیرند که در این راستا یک کشتی ۳۱ هزار تنی بعد از ۱۰ سال از تایلند در بندر بوشهر برای تخلیه برنج پهلو گرفته است.

وی افزود: برای اکثر بنادر استان بوشهر، پیگیر مطالعات توسعه بنادر هستیم و اکنون در سه بندر کنگان، بوالخیر و محمد عامری این کار در حال انجام است تا ظرفیت بنادر افزایش پیدا کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین در مورد بنادر شمالی استان هم گفت: با پروژه توسعه‌ای برای این بنادر موافقت شده که هر کدام می‌تواند ظرفیت پذیرش شناور‌ها را افزایش و تنوع کالا‌ها را بیشتر کند.

ارجمندزاده به ظرفیت کنونی بندر بوشهر هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بندر گنجایش هفت میلیون تن کالا را دارد که با راه اندازی کامل مجتمع بندری نگین هشت میلیون تن دیگر به این ظرفیت اضافه خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار