۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوشبختانه با رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی، همه شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی قرار گرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۸۸۰

شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت نارنجی و زرد کرونایی

دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در حال حاضر شهر‌های ساحلی شادگان‌، آبادان، خرمشهر، ماهشهر‌، اروندکنار در وضعیت نارنجی و هندیجان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با ابراز نگرانی از ساده انگاری مردم و متعاقب آن بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی افزود: ما به شدت نگران هستیم چرا‌که در سه روز منتهی به عید فطر تجمعات بسیاری در شهر‌های ساحلی خوزستان صورت گرفته که نتیجه آن در دو هفته آینده مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان خواست بدون توجه به رنگ‌بندی شهرها، همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت کنند و از حضور در تجمعات و برگزاری هرگونه دورهمی به شدت پرهیز کنند.

در همین حال عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از تلاش‌های مستمر استاندار خوزستان در مهار نسبی کرونا و خروج شهرهای ساحلی خوزستان از وضعیت قرمز کرونایی قدردانی کرد.

خوزستان از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در وضعیت بسیار نگران کننده قرمز کرونایی قرار داشت.

بستن مرزهای مسافری زمینی و دریایی خوزستان‌، ممنوعیت کامل تردد در مناطق ساحلی خلیج فارس و محدودیت های ترددهای شبانه از مهمترین تدابیر ستاد استانی کرونا برای مهار کرونا در شهرهای ساحلی خوزستان بود.

با وجود نگرانی‌های ناشی از شیوع کرونا عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر خوزستان به خصوص واردات کالاهای اساسی در بندر امام ادامه دارد.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار