۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

تبادل بارنامه الکترونیکی بین بندر روتردام و سنگاپور آغاز شد

تبادل بارنامه الکترونیکی بین بندر روتردام و بنادر سنگاپور به منظور کاهش مدت زمان انتقال اسناد از ۱۰ روز به کمتر از ۲۴ ساعت رسماً آغاز شد.
کد خبر: ۸۹۸۶۹
تبادل بارنامه الکترونیکی بین بندر روتردام و سنگاپور آغاز شد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ دو کشور همکاری آزمایشی خود را در زمینۀ تبادل بارنامه الکترونیکی (ebl) آغاز کرده بودند که چندی پیش به منظور برقراری یک سیستم تجارت دیجیتالی مبتنی بر فنّاوری بلاک‌چین به اجرای این پروژه رسمیت بخشید‌ند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های خبری به کارگیری این سیستم باعث صرفه‌جویی و  بهبود کارآیی می‌شود، به گونه‌ای که به نقل از یک مسئول انجمن حمل‌ونقل کانتینری دیجیتال (dcsa) استفاده از ظرفیت ۵۰ درصدی سیستم مبادله الکترونیکی سالانه حداقل چهار میلیارد دلار صرفه جویی در بر دارد.

وی افزود: در سیستم جدید تبادل الکترونیکی بارنامه (ebl) زمان پردازش اسناد که در حال حاضر بین ۶ تا ۱۰ روز به طول می‌انجامد به کمتر از ۲۴ ساعت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه خطوط کشتیرانی برجستۀ جهان و بنادر معتبر استقبال خوبی از سیستم‌های دیجیتالی در دوران کرونا به عمل آورده‌اند، افزود: شرکت one پلتفرم رزرو بار دیجیتالی را اخیراً راه اندازی کرده است.

وی در پایان گفت: جهان حمل‌ونقل به زودی شاهد تبادل شفاف، کار‌آمد و ایمن اطلاعات مالی و تدارکاتی بین شرکت‌ها و بنادر خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار