۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

راه هن شلمچه - بصره، منطقه آزاد اروند را به شرق مدیترانه متصل می‌کند

سرپرست منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: ساخت راه آهن شلمچه - بندر بصره، منطقه آزاد اروند را به سوریه و شرق دریای مدیترانه وصل خواهد کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۸۵۸
راه هن شلمچه - بصره، منطقه آزاد اروند را به شرق مدیترانه متصل می‌کند
 
حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با ساخت مسیر ریلی شلمچه - بصره در دو سال آینده، امکان ترانزیت کالا از منطقه آزاد اروند به کشور‌های شرق مدیترانه را فراهم خواهد کرد و تحول بزرگی در راستای توسعه کشور‌های غرب آسیا فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند به هاب ترانزیت و تبادل کالا از طریق راه آهن در خاورمیانه تبدیل خواهد شد افزود: شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان نیز در این مسیر شاهد شکوفایی اقتصادی و اشتغال خواهد شد و کمک بزرگی در احیاء اقتصادی منطقه می‌کند.

گروسی با اشاره به موافقت رسمی دولت عراق با ساخت راه آهن شلمچه به بصره به طول ۳۷ کیلومتر با کمک پیمانکاران و شرکت‌های ایرانی ابراز امیدواری کرد با اتمام این پروژه بین‌المللی شاهد نزدیکی هرچه بیشتر دو کشور ایران و عراق باشیم.

وی گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند به یکی از مناطق ترانزیتی قوی برای کل کشور تبدیل شود و در اقتصاد ملی و استانی موثر باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند با توجه به همجواری با کشور‌های عراق و کویت و دیگر کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس، توانایی فراهم کردن بستر صادراتی را به خوبی دارا است.

وی بیان کرد: منطقه آزاد اروند یکی از مناطق آزاد بسیار خوب و با پتانسیل بالا است که توانسته در طول فعالیت خود ۹ میلیارد دلار صادرات داشته است و تاکنون هیچ منطقه‌ای در مناطق آزاد کشور وجود ندارد که به میزان منطقه آزاد اروند صادرات داشته باشد.

به گفته وی امسال ۶۱ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند صادر شده است و امیدواریم تا پایان امسال صادرات کالا از این منطقه به یک میلیارد دلار برسد.

منطقه آزاد اروند با ۳۷ هزار هکتار از بهمن ماه ۱۳۸۴ فعالیت اقتصادی و تجاری خود را در محدوده‌ای از شهر‌های بندری آبادان، خرمشهر، جزیره مینو و بخشی از سواحل اروندرود شروع کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار