۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴

۷۰ درصد از کشفیات مواد مخدر سال گذشته در حوزه دریا بوده است

۷۰ درصد از کشفیات مواد مخدر سال گذشته در حوزه دریا بوده است
استاندار بوشهر گفت: ۷۰ درصد از کشفیات مواد مخدر سال گذشته در حوزه دریا بوده است.
کد خبر: ۸۹۸۳۰

به گزارش مانا، عبدالکریم گراوند بعدازظهر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر برای سوداگران مرگ ناامن شده است.

وی از ضرورت استقرار دستگاه ایکس‌ری کانتینری در بندر دیر برای مقابله با قاچاق مواد مخدر گفت: توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است.

گراوند با بیان اینکه اقدامات و طرح‌های مختلفی برای مقابله با مواد مخدر در حوزه‌های فرهنگی انجام‌شده که درخور تحسین است افزود: قاچاقچیان در سال‌های اخیر حمل مواد مخدر از خشکی به سمت دریا سوق داده‌اند که با تلاش‌های انجام‌شده اکنون این حوزه هم برای سوداگران مرگ با حضور مستمر نیروهای مبارزه کننده ناامن شده است.

استاندار بوشهر، با اشاره به حضور مستمر نیروهای مبارزه کننده با سوداگران مرگ در سواحل، دریا و خشکی افزود: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و سمن‌ها در حوزه فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا جوانان و نوجوانان از بلای خانمان‌سوز اعتیاد در امان باشند.

گراوند از تدوین سند اجتماعی استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در سند اجتماعی استان بوشهر که با حضور وزیر کشور رونمایی شد توجه ویژه‌ای به بخش فرهنگی و اجتماعی جامعه شده است.

وی اضافه کرد: مواد مخدر اکنون به صورت اجتماعی با مشارکت عموم مردم درآمده است و باید از همه ظرفیت‌های دانشگاهی، نیروی انتظامی، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش نیروهای مبارزه کننده با قاچاقچیان مواد مخدر تصریح کرد: نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی، مرزبانی و دیگر بخش‌ها در عرصه مقابله با سوداگران مرگ خوش درخشیده‌اند که این مهم سبب ناامن شدن فضای استان بوشهر برای فعالیت قاچاقچیان شده است.

وی با تأکید بر تجهیز تمام بنادر و گمرگات استان بوشهر برای مبارزه با مواد مخدر گفت: استقرار دستگاه ایکس‌ری کانتینری در بندر دیر که یکی از مقاصد کالاهای صادراتی استان بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است برای مقابله با قاچاق مواد مخدر ضروری است.

گراوند با بیان اینکه باید از همه امکانات برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر در بنادر و گمرکات استفاده کنند گفت: استفاده از سگ‌های موادیاب باید در برنامه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر قرار بگیرد.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: موفقیت استان بوشهر در عرصه مقابله با مواد مخدر تلاش مرهون تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌های مبارزه کننده از جمله نیروی انتظامی، اطلاعات، سپاه، دریابانی است که خدمات آنان درخور تحسین است./ منبع: مهر

ارسال نظرات
آخرین اخبار