۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

تشکیل اولین کنسرسیوم تحقیقاتی برای ایجاد بنادر سبز در اروپا

کنسرسیومی با مشارکت ۴۶ شریک اروپایی به رهبری بندر آنتورپ پروژه‌ای به نام پیشگامان طرح‌های تحقیقاتی را برای دستیابی این قاره به بنادر سبز اجرا می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۲۱
تشکیل اولین کنسرسیوم تحقیقاتی برای ایجاد بنادر سبز در اروپا
 
بر این اساس تمام جنبه‌های عملیاتی بندر سبز در کشور‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و راه حل‌هایی برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در بنادر مورد پژوهش قرار می‌گیرد.

در این پروژه بنادر پیشرو، اپراتور‌های ترمینال، شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی فعال، مؤسسات و ترویج کنندگان دانش و توسعه دهندگان فنّاوری مشارکت فعال دارند و قرار است ۱۹ پروژه تحقیقاتی به اجرا در‌آید.

اعضای کنسرسیوم در مرحلۀ اول با اهدای یک کمک ۳۰ میلیون دلاری اجرای پروژه‌ها را کلید خواهند زد.

"Annick De Ridder"  یکی از اعضای عالی‌رتبۀ بندر آنتورپ در زمینۀ انتخاب این بندر برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی گفت: این یک نقطه عطف برای بندر آنتورپ و کل جامعۀ بندری اروپاست.

این کار بیانگر آن است که ما در مسیر درستی قرار داریم و می‌خواهیم برای تقویت بیشتر بنادر سبز و پایدار بر بستر توسعۀ پایدار حرکت کنیم.

وی افزود: بر اساس این برنامه شرکا تمام جنبه‌های فعایت بندری را بررسی و نتایج حاصله را به این بندر اعلام می‌کنند.

اقداماتی که قرار است در این پژوهش انجام شود تولید انرژی‌های تجدید پذیر، معرفی وسایل نقلیه‌ای که با برق هیدروژن و متانول کار می‌کنند، همچنین سازگاری ساختمان‌ها و شبکه‌های گرمایشی و سرمایشی برای بهره وری انرژی.

از سوی دیگر اتوماسیون بندری، راه‌اندازی سیستم‌های عامل دیجیتالی، بهینه سازی حرکات و‌سیله نقلیه به ویژه کشتی‌های کانتینری در دستور کار قرار دارد.

"Jacques Vandermeiren" مدیر‌عامل بندر آنتورپ گفت: در این پروژه بندر آنتورپ به عنوان یک بندر پیشگام عمل خواهد کرد و به طور کلی این بندر قصد دارد اولین بندر جهانی باشد که اقتصاد، مردم و آب و هوا را آشتی می‌دهد. ما باید از هم‌اکنون برای دستیابی به بنادر سبز و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در سال ۲۰۵۰ اقدام کنیم.

وی در پایان گفت: ما قصد داریم این بندر و کلیه بنادر اروپایی تا سال ۲۰۵۰ به بنادر بدون کربن تبدیل شوند به همین جهت پروژۀ پیشگامان برای ارتقا همکاری بیشتر، اطمینان از کاربرد نو‌آوری‌ها در بخش بنادر و دستیابی به اهداف آب و هوایی طراحی شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار