۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

ورودی‌های استان بوشهر بسته می‌شود

استاندار بوشهر با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در آستانه عید سعید فطر گفت: تمام ورودی‌های استان بوشهر از روز سه‌شنبه به مدت چهار روز بسته می‌شود و گردشگران استان بوشهر را به عنوان مقصد مسافرت انتخاب نکنند.
کد خبر: ۸۹۸۲۰
ورودی‌های استان بوشهر بسته می‌شود
 
به گزارش مانا، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان بوشهر با اشاره به تغییر رنگ‌بندی در استان بوشهر اظهار داشت: با کاهشی شدن بیماران بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌ها، استان بوشهر از وضعیت قرمز خارج شد و به شرایط نارنجی و زرد تغییر یافت.

وی، با بیان اینکه وضعیت رنگ‌بندی نباید سبب سهل‌انگاری در رعایت پروتکل بهداشتی شود تأکید کرد: همکاری مردم، اصناف و قشر‌های مختلف در رعایت پروتکل بهداشتی ستودنی است، ولی باید رعایت دستورالعمل‌ها تداوم داشته باشد.

استاندار بوشهر به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت و بیان کرد: صنوف و کسبه‌ای که دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا رعایت نکنند، در شهرستان‌های با وضعیت قرمز سه ماه و وضعیت نارنجی دو ماه تعطیل می‌شوند.

گراوند با بیان اینکه تعداد بستری بیماران کرونایی در استان بوشهر سیر نزولی دارد خاطر نشان کرد: هیچ ابزاری مهمتر از استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای مصون ماندن از ابتلا به بیماری کرونا وجود ندارد که باید این مهم همواره در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی، با تبریک عید سعید فطر و با تأکید بر پرهیز از سفر و حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی تصریح کرد: از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه محدودیت‌های جدید کرونایی در استان بوشهر به مرحله اجرا در می‌آید.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه محدودیت‌های جدید تا پایان هفته جاری به مناسبت عید فطر ادامه دارد گفت: از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تمام ورودی‌های استان و شهرستان‌ها بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا بسته می‌شود و هیچ خودرو و یا وسیله نقلیه شخصی از دیگر استان‌ها نمی‌تواند وارد استان بوشهر شود.

گراوند با تأکید بر انتخاب نکردن، بوشهر به عنوان مقصد مسافرت در چهار روز آخر هفته جاری بیان کرد: کارمندان ساکن خارج از شهر بوشهر، به استثنای کارکنان ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان از چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت نباید به مرکز استان بوشهر تردد کنند.

وی، نظارت مستمر از فعالیت صنوف و کسب‌وکار‌ها برای رعایت پروتکل بهداشتی را مورد تأکید قرار داد و افزود: راه‌اندازی گشت‌های نظارتی مشترک برای بررسی رعایت دستورالعمل بهداشتی در مقابله با کرونا در همه شهرستان‌ها ضروری است.

استاندار بوشهر با تأکید بر پرهیز از دید و بازدید‌ها به ویژه در ایام تعطیلات عید سعید فطر برای شکسته شدن انتقال ویروس کرونا تصریح کرد: خدمه‌های لنج‌های صیادی، تجاری و سفاری باید هنگام ورود به اسکله‌های بنادر استان بوشهر پس از تست کرونا و منفی بودن نتیجه نمونه آن‌ها اجازه ورود به منزل دارند و پس از قرنطینه‌ای یک هفته در منزل اجازه تردد در سطح شهر دارند.



ارسال نظرات
آخرین اخبار