۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

صیادان خوزستانی در مسیر شناور‌های عبوری سد معبر ایجاد نکنند

مدیرکل شیلات خوزستان از صیادان استان خواست پس پایان صید دریایی تور و ادوات صید را جمع آوری کنند و سد معبر برای شناور‌های عبوری ایجاد نکنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۸۱۰

صیادان خوزستانی در مسیر شناور‌های عبوری سد معبر ایجاد نکنند

فتح الله ابوعلی درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: برخی صیادان پس از پایان صید دریایی همچنان تورها و ادوات صیادی را در مسیر تردد شناورهای دریایی در اروندرود و بهمنشیر نگه می دارند که این مساله مشکلاتی برای تردد شناورهای باری و تجاری ایجاد می کند.

وی از این دسته صیادان خواست تورهای ثابت خود را پس از صید جذر و مدی‌، جمع آوری کنند تا شناورهای عبوری به تورها و ادوات صیادی آنان آسیب نرسانند.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه گفت: به جز شیلات و حفاظت محیط زیست، هیچ ارگانی حق صدور مجوز صیادی را ندارد.

ابوعلی تاکید کرد: ما در کنار صیادان هستیم و معیشت و رفاه این قشر دغدغه مجموعه شیلات است اما تصمیم‌گیری در سطح کلان نیاز به بررسی دقیق مسائل به صورت کارشناسی دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: صیادان مجاز به فعالیت صیادی راه خودشان را از صیادان غیرمجاز جدا کنند و این رویه همکاری قطعاً در نوع تصمیم‌گیری و برخورد ما نقش مؤثری را خواهد داشت و آسیب‌های محتمل را تعدیل خواهد داد.

ابوعلی گفت: اختلاف جزئی شیلات با صیادان در خصوص نحوۀ انجام فعالیت‌های صیادی است و تا جایی که قانون و ضوابط اجازه دهد حتماً در راستای تسهیل مسائل و مشکلات صیادان تمام قد حمایت می‌کنیم.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص مناطق مجاز صید بیان کرد: به صورت کوتاه‌مدت و مقطعی مرزبندی‌هایی به منظور انجام روش صید آلات در سواحل و خورهای ماهشهر و منطقه جذر و مد تعیین می‌شود.

وی اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج پژوهشکده آبزی‌پروری جنوب کشور از طریق بررسی‌های علمی و میدانی در خورها، تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص اتخاذ می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار