۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

توقیف ۱۸ شناور صیادی متخلف در آب‌های خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از توقیف ۱۸ فروند شناور صیادی که در حال صید آبزیان به روش غیرمجاز ترال و لنگر در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس بودند خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۸۰۲
توقیف ۱۸ شناور صیادی متخلف در آب‌های خلیج فارس
 
فتح‌الله ابوعلی درگفتگو با خبرنگار مانا افزود: شناور‌های صیادی متخلف در صیدگاه‌های خورموسی، بوسیف، بحرکان و سریم در حال صید غیرقانونی آبزیان دریایی بودند که ماموران گشت دریایی شیلات خوزستان با ورود به این پهنه‌های دریایی از فعالیت زیانبار آنان جلوگیری کردند.

وی گفت: در جریان بازرسی از این شناور‌های صیادی متخلف، ۱۶ دستگاه ترال، چهارعدد لنگر، سه طاقه تور به همراه یک هزار و ۲۷۰ کیلو گرم میگو و ۶۵۰ کیلوگرم انواع ماهی کشف و ضبط شد.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه افزود: شناور‌های صیادی متخلف به اتهام صید و حمل غیرمجاز ادوات صیادی توقیف شدند و پرونده تخلف آنان پس از سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی استان ارسال خواهد شد.

چندی پیش سازمان شیلات ایران نسبت به آثار و پیامد‌های زیانبار صید به روش‌های ترال و لنگری در خلیج فارس هشدار داده بود.

صید ترال به نوعی از صید آبزیان گفته می‌شود که به وسیله تور ماهیگیری بزرگی انجام می‌شود که به شکل قیف است و از دو طرف به تخته‌هایی متصل و معمولاً به دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود. این نوع صید که البته از قدمتی طولانی برخوردار است، برای محیط زیست دریایی خسارت‌های سنگینی به همراه دارد.

در شیوه صید لنگری که صیادان غیرمجاز از آن استفاده می‌کنند صیادان تور خود را به لنگر بسته و در جایی از دریا ثابت کرده تا ماهی‌ها به صید بیفتند.

قاچاق صید، صید در فصل ممنوعیت، ورود شناور‌های بیگانه به صیدگاه‌های خوزستان، استفاده از شوکر‌های الکتریکی، سنگینی ناوگان صیادی و کاهش شدید ذخایر آبزیان به خصوص در آب‌های ساحلی و لب شور خلیج فارس از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار