۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

دستورالعمل آیین‌نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر نهایی شد

دستورالعمل آیین‌نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر نهایی شد
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه هاى سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ابزار‌های تعرفه‌ای برای جذب شناور و کالا به بنادر کشور، گفت: سازمان بنادر طی سال‌های گذشته همواره با ارائه تخفیفات و مشوق‌های تعرفه‌ای با سیاست‌های کلان تجاری کشور همسو بوده است.
کد خبر: ۸۹۷۹۴
به گزارش مانا، خسرو سرایی در رابطه با نهایی سازی آیین نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر کشور، اظهار داشت: در راستای نظم بخشی تردد اشخاص و وسایط نقلیه در داخل بندر، ارتقاء سطح ایمنی و ارتقاء شاخص های بهره وری در بنادر کشور، آیین نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر در هیئت عامل سازمان تصویب و جهت تصویب نهایی به شورای عالی ترابری کشور منعکس شد و دستورالعمل آن در حال نهایی شدن است.
وى با اشاره به اینکه در زمان تحریم ها همواره از منظر حمل و نقل دریایی با شرکای عمده تجاری و کشورهای همسایه برای تسهیل تجارت و همچنین ترانزیت کالا از قلمروی کشور در حال رایزنی بوده ایم، اظهار داشت: انتظار می رود با برطرف شدن بسیاری از موانع در ماه های آتی، حجم این مراودات به طور چشم گیری افزایش پیدا کند.
سرایى با اشاره به ابزارهای تعرفه‌ای برای جذب شناور و کالا به بنادر کشور، گفت: سازمان بنادر در سال های گذشته همواره با ارایه تخفیف ها و مشوق‌های تعرفه ای با سیاست های کلان تجاری کشور همسو بوده است. 
وى ادامه داد: برای مثال می توان به تخفیف‌هاى تعرفه‌های کالاهای صادراتی، تخفیف‌هاى بر شناور و کانتینر یخچالی که می‌تواند در بنادر شمال و جنوب کشور موجب تسهیل صادرات کالاهای میوه، صیفی و کالاهایی که در طی حمل و نقل نیاز به دمای پایین دارند و نیز تخفیف‌هاى مترتب بر شناورهای زیر ۱۰۰۰ GT که در دوران کرونا با کاهش فعالیت روبه‌رو شدند، اشاره کرد. 
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌هاى سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: در این راستا تمامى شرکت های حمل و نقل دریایی و فعالان این بخش می‌توانند مشکلات خود در بخش حمل و نقل دریایی با کشورهای طرف تجارت ایران را برای پیگیری و حل به سازمان بنادر و دریانوردى به عنوان مرجع حاکمیتی در حمل دریایی کالا، منعکس کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار