۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

کاهش قابل توجه صید آبزیان در خورهای بندر ماهشهر

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: روند کاهش صید آبزیان در خور‌های ماهشهر به علت ورود حجم زیادی از پساب‌های صنایع پتروشیمی، سبب نگرانی صیادان خوزستانی شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۷۸۴
کاهش قابل توجه صید آبزیان در خورهای بندر ماهشهر
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به تاثیر منفی ورود آلایندگی‌های صنایع پتروشیمی به خور‌های بندر ماهشهر افزود: بسیاری از صیادان بومی منطقه به علت کاهش آبزیان دریایی و آلودگی‌های زیست محیطی، به دیگر مناطق دریایی استان مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه خور‌های ماهشهر که در دهه‌های گذشته زیستگاه بسیاری از ماهیان دریایی و صیدگاه مهمی برای صیادان بومی منطقه بودند افزود: هم اکنون منابع آبزی در خور‌های منطقه به علت آلودگی‌های زیست محیطی به شدت کاهش یافته است.

مدیرکل شیلات خوزستان خواستار مشارکت صنایع پتروشیمی در بازسازی ذخایر آبزیان در خور‌های ماهشهر شد و افزود: رسیدگی به آلودگی‌های زیست محیطی، جزء وظایف ذاتی دستگاه‌های نظارتی محیط زیست است و تاکنون تذکر‌های زیادی به صناع آلاینده داده شده است.

ابوعلی افزود: هنوز این آلایندگی‌های زیست محیطی وجود دارند و باید به نوعی از ادامه این آلودگی جلوگیری شود و دوم اینکه صنایع پتروشیمی ماهشهر باید خسارت سنگینی که وارد کرده‌اند را جبران کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: اگر تذکرات از سوی صنایع آلاینده پتروشیمی رعایت نشوند، موضوع آلودگی خور‌های ماهشهر از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

وی به تلفات آبزیان در خور‌های ماهشهر در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: این تلفات آبزیان سبب کاهش حجم ذخایر آبزیان و آلودگی آن شده است.

پیش از این رئیس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور نسبت به آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از ورود به پساب‌های صنعتی به خور‌های ماهشهر به شدت هشدار داده بود.

صیادان خوزستانی سال گذشته حدود ۴۵ هزار تن ماهی و میگو از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار