۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
معاون شیلات استان بوشهر:

صید ساردین ماهیان در آب‌های استان بوشهر ممنوع شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: صید ساردین ماهیان در آب‌های استان بوشهر بر اساس تقویم زمانی صید و بررسی‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور از اردیبهشت ممنوع است.
کد خبر: ۸۹۷۸۰
صید ساردین ماهیان در آب‌های استان بوشهر ممنوع شد
 
بهزاد حیدری در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه یکی از صیدگاه‌های مهم آبزیان خلیج فارس در استان بوشهر است، اظهار داشت: آبزیان به سبب صدمه وارد شدن به صیدگاه‌ها کاهش یافته که برای حفظ ذخائر آبزیان طرح‌هایی تدوین و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به ممنوع شدن صید ساردین ماهی‌ها در آب‌های استان بوشهر تصریح کرد: صید ساردین ماهیان که مطابق با تقویم زمانی صید و بررسی‌های تحقیقاتی پژوهشکده میگوی کشور از ۲۱ آبان سال قبل در آب‌های استان بوشهر آزاد بود از اردیبهشت امسال ممنوع اعلام شد.

معاون شیلات استان بوشهر، صیدگاه اختصاصی ساردین ماهیان را آب‌های شهرستان‌های کنگان، عسلویه و دیر ذکر کرد و افزود: این نوع ماهیان سطح زی و مهاجرند و با شیوۀ پرساین یا محاصره‌ای و توسط قایق صید می‌شوند.

حیدری تعداد شناور‌هایی که به صید این گونه می‌پردازند را ۱۴ فروند عنوان کرد و افزود: این شناور‌ها سالیانه تا دو هزار تُن ساردین صید می‌کنند، اما امسال به سبب شرایط جوی نامساعد و تاثیر صید بی‌رویه با کاهش محسوسی در تناژ صید مواجه بوده‌اند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بازار مصرف این ماهی را به صورت تازه‌ خوری، خشک و کارخانه‌های پودر ماهی عنوان کرد و گفت: هر سبد ۲۰ کیلویی از این ماهی بین ۵۰  تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارزش صید این آبزی سالیانه ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود که درآمد نسبتاً مناسبی عاید صیادان محلی می‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار