۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

آغاز سفرهای دریایی به شرط واکسینه شدن خدمه و مسافران

آغاز سفرهای دریایی به شرط واکسینه شدن خدمه و مسافران
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اعلام کرد سفر‌های دریایی در صورتی امکان‌پذیر است که تمامی خدمه و مسافران کشتی‌های کروز واکسینه شده باشند.
کد خبر: ۸۹۷۷۹
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در دستورالعمل جدیدی که از سوی  این مرکز صادر شده، آمده است در شرایطی که صنعت کروز به شدت توسط ویروس کرونا آسیب دیده و بسیاری از سفر‌ها به حالت تعلیق درآمده و حتی کشتی‌های بزرگ مسافری به یارد‌های اسکراپ اعزام شدند به همین جهت با توجه به بهبود وضعیت کرونایی در برخی کشور‌های اروپایی، مجوز مربوط به آغاز تور‌های دریایی به شرط واکسینه شدن افراد صادر شد.

در ادامه دستورالعمل آمده است بر اساس این دستورالعمل صنعت کروز می‌تواند سفر‌های خود را از سر گیرد، زیرا تمامی امکانات آزمایشگاهی، پروتکل‌های بهداشتی و امکان واکسینه شدن به منظور انجام سفر‌های دریایی ­­فراهم شده و خدمه این قبیل کشتی‌ها پس از گذراندن بحران کرونا در حال حاضر آمادگی لازم را پیدا کرده‌اند.

توصیه می‌شود تمامی دست‌اندرکاران صرفاً به واکسیناسیون اکتفا نکرده و همچنان فاصله اجتماعی و شستن دست و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

 در پی صدور این دستورالعمل شرکت Royal Caribbean بزرگترین شرکت مسافری جهان تصمیم گرفته برای اولین بار رزرو مسافران را از طریق پرداخت‌های آنلاین آغاز کند.

به گفتۀ یکی از مسئولان این شرکت به زودی سفر‌های دریایی به دریای کارائیب آغاز خواهد شد.

 وی افزود: بزرگترین کشتی تفریحی جهان (Wonder of the Seas) در ۱۸ طبقه و ۲۸۶۷ اتاق با ظرفیت ۷۰۰۰ مسافر توسط این شرکت سفارش داده شده که در سال ۲۰۲۲ تحویل خواهد شد.

وی در پایان گفت: رزرو سفر‌های دریایی این کشتی که قرار است برای اولین بار به کشور‌های آسیایی، چین، هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی و.. سفر کند، هم اکنون آغاز شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار