۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
دریادار سیاری:

برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی باید قدرتمند باشیم

برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های دریایی باید قدرتمند باشیم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش اقتدار دریایی کشور را موجب ناکامی دشمن در خلیج فارس دانست و گفت: باید به سمت احیای تمدن دریایی و ترویج فرهنگ دریایی حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۷۵

به گزارش مانا، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست تخصصی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس که امروز (دوشنبه) در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، اظهار داشت: برای بهره‌گیری از دریا‌ها باید تفکر و سیاست‌های کشوری را از خط مشی‌های برّی به سیاست‌های بحری تغییر جهت دهیم.

وی با اشاره به تأکیدات مکرر فرمانده معظم کل قوا مبنی بر ضرورت حرکت به سوی دریاها و بهره‌برداری از آن گفت: دریا دارای منابع عظیم انرژی و ثروت فزاینده است و دشمنان همواره تلاش کرده‌اند که ما را از دریا‌ها دور کنند تا در واقع از منابع قدرت و ثروت دور بمانیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: کشور ایران از گذشته‌های دور دارای تمدن دریایی بوده است و امروز باید به سمت احیای تمدن دریایی و ترویج فرهنگ دریایی حرکت کنیم؛ چراکه موفقیت در پرتو رسیدن به این دو موضوع مهم شکل می‌گیرد.

دریادار سیاری با بیان اینکه دشمنان ما با منطقه خلیج فارس کار دارند، افزود: اگرچه ما با آن‌ها کاری نداشته باشیم، اما کشور‌های استکباری و قدرت‌های فرامنطقه‌ای با ما و منطقه خلیج فارس کار خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در صورتی دشمنان در منطقه ناکام خواهند ماند که ما قدرتمند باشیم و بتوانیم امنیت را در منطقه خودمان تأمین کنیم؛ که اگر این‌طور باشد در واقع می‌توانیم از ظرفیت‌های منطقه‌ای خود نیز بهره کافی را ببریم؛ در غیر این‌صورت دشمن از ظرفیت‌های منطقه‌ای ما استفاده خواهد کرد.

امیر سیاری با اشاره به دستاورد‌های نداجا در طول چهار دهه گذار از انقلاب اسلامی گفت: اولین دستاورد نیروی دریایی احیای کلمه «مکران» است؛ این کلمه پیش از این اصلاً مطرح نبود؛ اما امروز سخنرانان، اساتید و سیاستمداران از سواحل مکران سخن می‌گویند و این واژه وارد ادبیات جغرافیایی ما شده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: به وجود آمدن کارگروه توسعه سواحل مکران در دولت جمهوری اسلامی ایران نیز یکی دیگر از دستاورد‌های نیروی دریایی است.

وی افزود: توسعه دیپلماسی دریایی کشور از دیگر اقدامات و دستاورد‌های نیروی دریایی در طول چند سال گذشته است و همان‌طوری که مشاهده کردیم، رهبر معظم انقلاب اسلامی این‌گونه اقدامات و سفر‌های دریایی ایران اسلامی را برای دیگر کشور‌ها الهام‌بخش عنوان کردند.

دریادار سیاری در پایان عنوان کرد: اسکورت ۱۵ هزار کشتی تجاری و نفتکش از دوران دفاع مقدس تاکنون از دیگر دستاورد‌های نیروی دریایی محسوب می‌شود./ خبرگزاری دفاع مقدس

ارسال نظرات
آخرین اخبار