۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

رونق تجارت کانتینر خالی در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱

تجارت کانتینر‌های خالی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ از رونق خاصی برخوردار است به گونه‌ای که بسیاری از صاحبان صنایع دریایی برای تولید کانتینر در صدد سرمایه‌گذاری هستند.
کد خبر: ۸۹۷۷۲
رونق تجارت کانتینر خالی در ۳ ماهه اول ۲۰۲۱
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Eleanor Hadland" تحلیلگر ارشد حمل و نقل دریایی در این زمینه گفت: تقاضا برای کانتینر‌های خالی و سرمایه گذاری در این بخش به گونه‌ای است که اکثر صاحبان صنایع ترجیح می‌دهند به جای حمل و نقل کالا در تولید کانتینر‌های خالی سرمایه گذاری کنند، زیرا در سه ماهه اول ۲۰۲۱  تجارت جعبه‌های خالی کانتینر نسبت به کل سال ۲۰۲۰، ۴.۵ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: تقاضا برای کانتینر‌های خالی در حال حاضر در اکثر کشور‌ها با بهبود وضعیت اقتصادی به گونه‌ای است که در برخی از بنادر اروپایی کشتی‌های کوچک برای جابه‌جایی کانتینر‌های خالی و انتقال آن‌ها به مراکز حمل و نقل به کار گرفته می‌شوند.

"Allard Castelein" مدیر‌عامل اداره بندر روتردام نیز ضمن تایید دیدگاه تحلیلگران گفت: با رونق حمل و نقل شرکت‌ها برای یافتن کانتینر‌های خالی از هم سبقت می‌گیرند و در اکثر بنادر انبار‌های خالی برای جمع آوری کانتینر‌های خالی در نظر گرفته شده است.

در همین حال دریوری نیز با انتشار گزارش در این ارتباط اعلام کرد روند تقاضا برای جعبه‌های خالی کانتینر بسیار بالا رفته که این موضوع بیانگر آن است که شرکت‌های تولید کننده این جعبه جادویی تا دو سال آینده با افزایش سود و تقاضا مواجه خواهند شد.

در گزارش دریوری آمده است بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش جابه‌جایی کالا باعث دامن زدن به تقاضای جعبه‌های کانتینر شد. روند تقاضا به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد شرکت‌های جدیدی باید نسبت به تولید کانتینر اقدام کنند هرچند چین با استفاده از فرصت‌های پیشِ رو می‌تواند نسبت به افزایش تولید در این بخش کمک کند.

"Max Schwerdtfeger" یک کارشناس و تحلیلگر دیگر دریایی در این زمینه گفت: رونق تجارت کانتینر در سه ماهه اول ۲۰۲۱ حاکی از رونق حمل و نقل دریایی در اکثر کشورهاست و به نظر می‌رسد با بهبود اقتصادی کشور‌ها نیاز به جعبه‌های خالی احساس شود و برنده افرادی هستند که از فرصت‌های لازم استفاده کرده  و در این بخش سرمایه گذاری کنند، زیرا زنجیرۀ تامین کالا در جهان به شدت تحت تاثیر تجارت کانتینری است و باید نیاز‌های این بخش تامین شود.

وی در پایان گفت: رونق حمل و نقل کالا با شروع سال ۲۰۲۱ نشان داد که جعبه‌های کانتینر به اندازۀ نیاز‌های واقعی کشور‌ها تولید نشده‌اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار