۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

مرز‌های دریایی خوزستان باز هستند

استاندار خوزستان گفت: مرز‌های دریایی و آبی خوزستان با وجود مخاطرات ناشی از شیوع کرونای هندی باز هستند، ولی پروتکل‌ها و احتیاط‌های لازم برای پیشگیری از ورود این ویروس به کشور به دقت انجام می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۷۶۰

مرز‌های دریایی خوزستان باز هستند

به گزارش خبرنگار مانا، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست استانی مقابله با کرونا افزود: تاکنون دستورالعملی برای بسته شدن مرزهای دریایی خوزستان صادر نشده است ولی کنترل‌ها به شدت و دقت اعمال می‌شود.

وی بر مقابله با تردد غیرمجاز در آبراه‌های مرزی و مرزهای دریایی استان تاکید کرد و از ماموران دریابانی خواست با ترددهای غیرمجاز احتمالی برخورد و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه همچنان صادرات و واردات کالا از طریق بنادر و مرزهای دریایی انجام می شود، افزود: خدمه کشتی‌ها مجاز به ورود محوطه بنادر استان نیستند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه این احتیاط ها در خصوص کشتی‌های هندی و پاکستانی بیشتر اعمال می شود، افزود: همه منافذ دریایی برای ورود احتمالی کرونای هندی در مرزهای دریایی خوزستان بسته شده است.

وی گفت: خوشبختانه با رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی تاکنون مواردی از کرونای هندی در مرزهای دریایی و بنادر استان مشاهده نشده است.   

استاندار خوزستان تاکید کرد: مرزهای زمینی شلمچه و چذابه برای تردد مسافران خارجی همچنان بسته است ولی روند صادرات کالا در این مرزها با رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه انجام می شود.  

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در این نشست نیز گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان با رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های قانونی انجام می شود ولی با این حال هیچ‌گونه خللی در روند صادرات و واردات کالا بوجود نیامده است.

وی گفت: گندزدایی و ضد عفونی محوطه‌ها‌، باراندازها‌، انبارها و اراضی پشتیبانی بنادر  به صورت منظم و مستمر انجام می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار