۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

دولت با اصلاح مصوبه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری موافقت کرد

هیئت دولت با اصلاح مصوبه برنامه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تُن موافقت کرد.
کد خبر: ۸۹۷۴۳

دولت با اصلاح مصوبه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری موافقت کرد

به گزارش مانا، هیئت دولت در جلسه چهارشنبه خود که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، با اصلاح مصوبه مربوط به برنامه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تُن موافقت کرد.

براساس مصوبه هیات وزیران، ۳۰ درصد از ۵۰ درصد سود بازرگانی وصولی از کالا‌های ملوانی ناشی از اجرای این تصویب‌نامه به عنوان اجرای طرح جایگزین و اسقاط شناور‌های سنتی چوبی به حساب مربوط نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود تا از محل اعتبارات مصوب مربوط در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گیرد.

همچنین ۲۰ درصد باقیمانده از ۵۰ درصد سود بازرگانی وصولی از کالای ملوانی ناشی از اجرای تصویب‌نامه یاد شده به عنوان اجرای طرح جایگزین و اشتغال زایی ملوانانی که شغل خود را از دست داده‌اند و تأمین بیمه آن‌ها به حساب مربوط نزد خزانه داری کل کشور واریز می‌شود تا از محل اعتبارات مصوب مربوط در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۳ اسفند  ۱۳۹۹ برنامه جایگزینی شناور‌های دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن (لنج تجاری) را تصویب  کرده بود.

مطابق این برنامه باید شناور‌های سنتی با کاربری باری در ۱۰ سال جمع آوری شوند و با استفاده از تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی، صندوق توسعه دریایی و منابع حاصل از اجرای آیین‌نامه ورود کالا به وسیله شناور‌های دریایی سنتی، شناور‌های فلزی جای آن‌ها را بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار