۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

شایسته سالاری نیاز جامعۀ دریایی برای دستیابی به تحول دیجیتال‌سازی

شایسته سالاری و برقراری تعادل مناسب بین آموزش نیروی کار و جذب استعداد‌های جدید از مهم‌ترین گام‌هایی است که صنعت دریانوردی برای حرکت به سمت دیجیتالی شدن به ان نیاز دارد.
کد خبر: ۸۹۷۰۳

شایسته سالاری نیاز جامعۀ دریایی برای دستیابی به تحول دیجیتال‌سازی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Andre Simha" مدیر جهانی دیجیتال و اطلاعات شرکت حمل و نقل مدیترانه MSC در این زمینه گفت: تغییر مدل‌های شغلی و ابقای نیروی انسانی فعلی و در یک کلام شایسته سالاری یکی از خدمات اصلی تحول دیجیتالی است که صنعت حمل و نقل و صنایع دریایی در آینده با آن درگیر خواهند شد.

وی گفت: با توجه به اینکه نیروی انسانی فعلی نگران حذف اشتغال در تحول دیجیتالی می‌باشد این موضوع  چندی پیش در وبینار تحول دیجیتالی با حضور نمایندگان خطوط کشتیرانی و بنادر همچنین شرکت‌های فنّاوری اطلاعات به میزبانی سنگاپور مورد بررسی قرار گرفت که سخنرانان بر شایسته‌ سالاری نیرو‌ی انسانی فعلی البته به شرط آموزش همگانی تاکید کردند.

وی گفت: ایجاد استعدادهای جدید و همچنین بازسازی نیروی انسانی برای سرعت بخشیدن به دیجیتال سازی یک معمای پیچیده است که باید جامعۀ دریایی با همکاری متخصصان، کارشناسان و اساتید دانشگاه به آن پاسخ دهد.

وی افزود: اگر قصد داریم به سمت تحول دیجیتال حرکت کنیم باید این کار را به سرعت انجام دهیم که در این ارتباط آموزش نیروی انسانی و مسلح کردن آن‌ها  به فنّاوری اطلاعات یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: درک صنعت حمل و نقل و صنایع دریایی دیجیتالی در حال حاضر برای ما بسیار پیچیده و مهم است و صنعت حمل و نقل باید به این پرسش پاسخ دهد که آیا برای آموزش نیروی انسانی وقت لازم را قائل می شود یا به دنبال جذب نیروی متخصص و تازه کار است.

"Andre Simha" در ادامه با اشاره به اینکه همه‌گیری کرونا به فعالیت‌های آنلاین شدت بیشتری بخشید و جامعه دریایی را به سمت  تحول دیجیتالی رهنمون ساخت، گفت: ما به شرکت‌های نوپا و استارت آپ‌های جدید نیاز داریم تا مسیر درست تحول دیجیتالی را برای سیتسم‌های خود پیدا کنیم.

در ادامه "Luca Graf" رئیس نوآوری دیجیتال DSV نیز گفت: آموزش نیروی انسانی فعلی با تکمیل مهارت‌ها بخش مهمی از ایجاد یک سیستم نوآور در صنعت کشتیرانی کشورهای مختلف است.

وجود این تیم در کشور‌های مختلف به مدیران خطوط کشتیرانی، مالکان کشتی و صاحبان صنایع این امکان را می‌دهد که دانش لجستیکی خود را بالا ببرند که لازمۀ آن هم حل چالش‌های نوآوری ناشی از پیاده سازی انواع فنّاوری‌های دیجیتال است.

"مارکو نیلسن"  مدیر‌عامل بندرTanjung Pelepas (PTP) نیز گفت: صنعت کشتیرانی به مجموعه مهارت‌های متضادی نسبت به سال‌های گذشته نیاز دارد، بدون شک همکاری دولت‌ها و دانشگاه‌ها به منظور آموزش نیروی انسانی و افزایش دوره‌های کارآموزی چه برای نیروی انسانی فعلی و چه در آینده بسیار ضروری و اساسی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار