۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸

شروع عملیات استقرار ۲۳۰ زیستگاه مصنوعی در خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از شروع عملیات استقرار ۲۳۰ زیستگاه مصنوعی در صیدگاه‌های شمالی خلیج فارس با هدف حفظ ذخایر آبزیان دریایی منطقه خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۶۷۳
شروع عملیات استقرار ۲۳۰ زیستگاه مصنوعی در خلیج فارس
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این پروژه زیست محیطی با مشارکت شیلات خوزستان و جامعه صیادی استان برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: پایش زیستگاه‌های مصنوعی توسط کارشناسان محیط زیست و شیلات انجام شده و طی نتایج به دست آمده و مقایسه با زیستگاه‌های قدیمی اثرات تغییر شکل و ابعاد آنان در تنوع گونه‌ای و جمعیتی مشخص شده است.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه استقرار زیستگاه‌های مصنوعی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس تا پایان امسال به پایان می‌رسد افزود: پیش‌تر مطالعاتی در خصوص مکان‌یابی این زیستگاه‌های مصنوعی توسط معاونت صید و صیادی شیلات خوزستان انجام شده است.

سال گذشته ۱۳۰ زیستگاه مصنوعی آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمالی خلیج فارس کارگزاری شد تا از مخاطرات ناشی از نابودی ذخایر آبزیان دریایی تا حدودی پیشگیری شود.

پارسال حدود ۴۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.

قاچاق صید ماهیان دریایی به ویژه شوریده و حلواسفید به کشور‌های همجوار، صید در فصل ممنوعیت، سنگینی ناوگان صید و صیادی، فعالیت صیادان غیرمجاز، ورود غیرقانونی شناور‌های کشور‌های اطراف به محدوده صیدگاه‌های خوزستان و فعالیت غیرمجاز صیادان عراقی در فصل ممنوعیت صید از چالش‌های صید و صیادی دریایی در خوزستان است.

حدود ۵۰ هزار نفر در بخش صید و صیادی و آبزی پروری خوزستان مشغول کار هستند.

خوزستان از نظر صید دریایی پس از سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در مکان چهارم کشوری قرار دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار