۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:

سواحل نای‌بند به صورت هفتگی پاک‌سازی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر پارک ملی دریایی "نای‌بند" را یکی از مهم‌ترین پارک‌ها در عسلویه استان بوشهر دانست و گفت: اکنون با مشارکت برخی صنایع نظافت هفتگی سواحل نای‌بند به صورت مستمر در حال انجام است.
کد خبر: ۸۹۶۴۶
سواحل نای‌بند به صورت هفتگی پاک‌سازی می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین پارک‌های ملی دریایی ایران در عسلویه استان بوشهر واقع است، اظهار داشت: این منطقه که به عنوان نخستین پارک ملی دریایی ایران ثبت شده، نقطه تلاقی دنباله‌های رشته کوه زاگرس به خلیج فارس است و با داشتن پوشش گیاهی مناسب و حیات وحش متنوع، جلوه‌ای زیبا از طبیعت کوه و دریا را در سواحل آبی و خشکی بوجود آورده است.

وی، با بیان اینکه سواحل نای‌بند به صورت هفتگی پاک‌سازی می‌شود گفت: اکنون با مشارکت برخی صنایع نظافت هفتگی سواحل نای‌بند به صورت مستمر در حال انجام است.

قلی‌نژاد یادآور شد: برنامه حفاظت از سواحل استان در زمینه مدیریت پسماند و زباله یکی از مهم‌ترین کار‌هایی بود که در سال ۱۳۹۹ آغاز شد و امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در زمینه اراضی ملی هیچگونه اجازه‌ای به متخلفان و متصرفان داده نخواهد شد، زیرا این اراضی متعلق به پارک ملی نای‌بند است و وفق تبصره ۴ ماده ۳۱ قانون جنگل‌ها و مراتع کشور واگذاری هرگونه اراضی ملی مناطق حفاظت شده  موضوع بند الف. ماده سه قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، ممنوع و غیرقانونی است و قابل واگذاری نیست.

وی گفت: برخی ساخت و ساز‌هایی که امروز در حاشیه روستا‌های منطقه مشاهده و در این زمینه بعضی انتقاد‌هایی به سازمان محیط زیست وارد می‌شود، جزء مستثنیاتی هستند که در کمیسیون تغییر کاربری موفق به دریافت رأی می‌شوند، اگر‌چه شماری از آن‌ها نیز غیرقانونی تغییر کاربری داده‌اند که اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر پیگیری‌های لازم را در این زمینه آغاز کرده است.

قلی نژاد ادامه داد: در محدوده‌هایی که مستثنی هستند و مردم دارای سند مالکیت هستند هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز نیازمند دریافت مجوز از کمیسیون تغییر کاربری اراضی با نظر سازمان محیط زیست است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار