۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

کشمکش بر سر کشتی مسدود کنندۀ کانال سوئز ادامه دارد

پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از ماجرای انسداد کانال سوئز مذاکرات بین مقامات کانال سوئز، مالکان، اجاره کنندگان کشتی و شرکت‌های بیمه هنوز به نتیجه نرسیده است در این میان اجاره کننده کشتی درحال بررسی راه‌هایی برای انتقال محموله به کشتی دیگر است.
کد خبر: ۸۹۶۴۲
کشمکش بر سر کشتی مسدود کنندۀ کانال سوئز ادامه دارد
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، پس از مذاکرات ناموفق با "Shoei Kisen Kaisha" اجاره کننده کشتی با  مقامات کانال سوئز بر اساس رأی دادگاه تا پرداخت ۹۱۶ میلیون دلار خسارت تعیین شده، کشتی همچنان در گرو مقامات کانال سوئز باقی خواهد ماند و دادگاه  دستور توقیف کشتی را تا زمان پرداخت خسارت صادر کرده است.

 در این راستا شرکت Evergreen با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تقاضای کانال سوئز برای دریافت حدود یک میلیارد دلار غیر‌قابل توجیه است در این بیانیه آمده است که خدمه کشتی نیز در حال حاضر در کشتی حضور دارند و به آنا‌ن مرخصی ساحلی داده نشده است.

از سوی دیگر صاحبان کالای کشتی Ever Given درخواست تحویل کالا‌ها را دارند که اجاره کنندۀ کشتی در حال بررسی احتمال انتقال کانتینر‌ها به کشتی‌های دیگر و تحویل آن‌ها به مشتریان در اروپاست که برای آن هم موافقت مقامات کانال سوئز ضروری است.

در همین حال مقامات مصری می‌گویند انتقال محموله‌ها از این کشتی به کشتی‌های دیگر هزینۀ مضاعفی را برای مالکان کشتی تحمیل می‌کند درحالی‌که به راحتی می‌توانند با پرداخت میزان خسارت نسبت به ترخیص کشتی اقدام کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار