۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹

تاکید بانک جهانی بر استفاده از سوخت آمونیاک و هیدروژن

بانک جهانی با انتشار گزارشی با اشاره به اینکه گاز LNG خاصیت کربن زدایی کمی دارد پیشنهاد می‌کند جامعه دریایی از سوخت آمونیاک و هیدروژن برای کربن زدایی و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای استفاده کند.
کد خبر: ۸۹۶۴۰
تاکید بانک جهانی بر استفاده از سوخت آمونیاک و هیدروژن
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بانک جهانی با انتشار نتایج تحقیقاتی یک گزارش  به صاحبان صنایع  و حمل و نقل دریایی توصیه کرد به جای انتخاب گاز LNG، آمونیاک و هیدروژن را برگزینند.

"Karin Kemper" مدیر جهانی محیط زیست، منابع طبیعی و آبی بانک جهانی گفت:  تحقیقاتی دربارۀ سوخت‌های کم‌کربن به منظور داشتن اقیانوس سالم‌تر، کیفیت هوایی بهتر و گاز‌های گلخا‌نه‌ای کمتر از سوی گروهی از کارشناسان و محققان بانک جهانی انجام شد که در این تحقیقات نقش گاز LNG در کاهش کربن مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های محققان بانک جهانی نشان می‌دهد که گاز LNG انرژی و پتانسیل محدود و کوتاه مدت برای کربن زدایی دارد، اما از سوی دیگر هزینه‌های اضافی نیز بر استفاده کنندگان از این گاز تحمیل می‌کند.

وی یاد‌آور شد: توصیه می‌شود که صاحبان خطوط کشتیرانی در صورتی که گاز LNG انتخاب می‌کنند برنامه کوتاه مدت برای آن داشته باشند، زیرا گاز LNG پس از سال ۲۰۳۰ به سرعت بازار خود را از دست خواهد داد به همین جهت ذی‌نفعان صنعت حمل و نقل دریایی باید به فکر پتانسیل‌های جدید سوخت به ویژه در کشور‌های در حال توسعه باشند.

به گفتۀ وی سوخت آمونیاک و هیدروژن به عنوان امیدوار کننده‌ترین سوخت با کربن صفر درصد برای حمل و نقل دریایی معرفی می‌شود، زیرا یافته‌های محققان بانک جهانی نشان می‌دهد این سوخت‌ها بیشترین خاصیت کربن صفر درصد را دارند.

 از سوی دیگر بسیاری از کشور‌ها به ویژه کشور‌هایی که دارای منابع انرژی تجدید‌پذیر زیادی هستند می‌توانند به این سوخت‌ها دسترسی داشته باشند چراکه موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری و استخراج آن‌ها دارند.

"Bernice Van Bronkhorst" مدیر جهانی تغییرات اقلیمی در بانک جهانی نیز در ادامه پیرامون انتشار این گزارش خاطر نشان ساخت: سوخت‌های جدید کم کربن به دلیل فرصت منحصر بفرد خود نیاز به تقویت زیر‌ساخت‌ها در کشور‌های مختلف دارند.

وی در پایان گفت: بانک جهانی درصدد است به منظور کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و دستیابی به کربن صفر درصد به حمایت از کشور‌های در حال توسعه برای دستیابی به سوخت‌های کم کربن ادامه دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار