۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

رونق حمل و نقل دریایی و کمبود مجدد کانتینر

همزمان با رونق حمل و نقل دریایی از ابتدای سال ۲۰۲۱ کمبود جعبه‌های کانتینر یکی از مشکلات صنعت حمل و نقل کانتینری به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۹۶۳۸
رونق حمل و نقل دریایی و کمبود مجدد کانتینر
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Rolf Habben Jansen" مدیر‌عامل شرکت هاپاگ‌لوید آلمان با اشاره به این مطلب یاد‌آور شد: از ابتدای سال ۲۰۲۱ حمل و نقل کانتینری از رونق خاصی برخوردار شده که در این ارتباط کمبود کانتینر بیش از پیش محسوس است و شرکت‌های حمل و نقل  کانتینری جهان برای ماه‌های آینده که ممکن روند تقاضا بالا برود، چاره اندیشی کند.

وی افزود: با توجه به اینکه قبلاً سفارش ساخت ۸۰۰۰  teu کانتینرِ مخصوص برای حمل کالا‌های خطرناک  را به چین سفارش داده‌ایم که هنوز بخشی از آن‌ها تحویل نشده است، اخیراً نیز قراردادی به منظور ساخت ۱۵۰ هزار teu کانتینر استاندارد به مبلغ حدود ۵۵۰ میلیون دلار با چین منعقد کرده‌ایم. با توجه به اینکه اخیراً پس از بازسازی اقتصادی چین ساخت کانتینر در کارخانجات آن کشور به نقطه مطلوب رسیده می‌توانیم شاهد تحویل جعبه‌های کانتینری یکی پس از دیگری باشیم.

وی خاطر نشان ساخت: شرکت هاپاگ‌لوید اگرچه اوایل شروع کووید ۱۹ با مشکلاتی مواجه شد، اما در سال ۲۰۲۰ از سود‌آوری قابل توجهی برخوردار شد به گونه‌ای که درآمد آن در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل آن ۳۸ درصد افزایش یافت.

وی در پایان گفت: در حال حاضر صنعت حمل و نقل کانتینر با تقاضای بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است که این امر منجر به کمبود کانتینر در سراسر جهان شده است که امیدواریم کشور‌های دیگر نیز برای سفارش کانتینر پیشقدم شوند و کمبود آن در سراسر جهان برطرف شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار