۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

تردد ایمن کشتی‌ها در بندر امام خمینی

تردد ایمن کشتی‌ها در بندر امام خمینی
‌به دنبال تردد بیش از ۱۳۰۰ فروند کشتی به اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی، ۵۷۴ فروند کشتی حامل کالای خطرناک نیز در این بندر پهلودهی و جداسازی شدند.
کد خبر: ۸۹۶۲۲
به گزارش مانا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۳۲۰ فروند کشتی ورودی، ۱۴۱ فروند حامل فرآورده‌های نفتی و مایعات خوراکی به مجتمع بندری امام خمینی بودند، بیان داشت: ۲۵۲ فروند انواع کشتی حامل میعانات گازی، موادشیمیایی و پتروشیمی به تأسیسات همجوار و تعداد ۱۸۱ فروند تانکر به اسکله‌های بندرصادراتی ماهشهر نیز تردد داشتند.

عادل دریس در ادامه افزود: راهنمایی، کنترل، پهلودهی و جداسازی این تعداد کشتی با تلاش راهنمایان مجرب و نیرو‌های عملیات دریایی در بخش کنترل ترافیک دریایی (VTS) و خدمات یدکشی صورت گرفته که در مجموع برای بیش از ۱۳۰۰ فروند کشتی با صرف بیش از ۱۵ هزار ساعت عملیات دریایی انجام شده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این حجم از عملیات بدون هرگونه اختلال عملیاتی از قبیل سانحه و یا رخداد دریایی صورت گرفته که با توجه به نوع کشتی‌ها، ماهیت محموله‌های خطرناک و همچنین تنوع ملیت کشتی‌های متردد نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین افزود: بیش از ۲۰ درصد کشتی‌های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری نیز از نوع کشتی‌های تانکر، گازی و شیمیایی بوده‌اند.

دریس در تشریح علل این موفقیت‌ها ابراز داشت: وجود برنامه‌ریزی عملیاتی، بهره‌گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی مجرب، پایش و کنترل ترافیک دریایی نقش به سزایی در تردد بدون حادثه و ایمنی کشتی‌های تانکر و جابجایی حجم بسیار بالای کالا‌های نفتی و خطرناک از آبراه استراتژیک خورموسی دارد.یادآور می‌شود مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) با وسعتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از ۴۰پست اسکله با آبخور متوسط ۱۳ متر سالانه پذیرای بیش از یک هزار فروند انواع کشتی در ابعاد مختلف و حامل کالای متعدد از جمله کالا‌های اساسی و محموله‌های خطرناک است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار