۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

تهدید محیط زیست جزیره هنگام با برپایی کمپ گردشگری/ اعلام ۵ نقطه مشخص جهت برپایی کمپ در هنگام

بر پایی کمپ های گردشگری در نقاط مختلف جزیره هنگام توسط گردشگران باعث آسیب جدی به محیط زیست جزیره می شود که برای رفع این مشکل با همکاری اداره محیط زیست قشم، پنج نقطه مشخص جهت برپایی کمپ اعلام شده است.
کد خبر: ۸۹۶۱۰

تهدید محیط زیست جزیره هنگام با برپایی کمپ گردشگری/ اعلام ۵ نقطه مشخص جهت برپایی کمپ در هنگام

فعال بخش خصوصی در توریسم دریایی خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: یکی از مهمترین جاذبه های جزیره هنگام‌، بکر بودن آن است که در صورت عدم رعایت موارد زیست محیطی از سوی گردشگران، گردشگری جزیره با نابودی محیط زیست آن مورد تهدید جدی قرار خواهد گرفت.

افشین عباس نژاد هنگامی با اشاره به برپایی کمپ توسط گردشگران ورودی به جزیره و اقامت شبانه در کمپ‌ها، افزود: بر‌پایی این کمپ در سواحل باعث آسیب جدی به محیط زیست جزیره می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور رفع این مشکل، پنج نقطه مشخص جهت برپایی کمپ اعلام شده است و گردشگران موظفند فقط در مناطق اعلام شده با رعایت ضوابط مشخص نسبت به برپایی چادر جهت اقامت شبانه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام با همکاری اداره محیط زیست قشم انجام شده است، بیان داشت: بر‌پایی کمپ‌های گردشگری در سواحل ماسه‌ای مشکل زیادی برای تخم گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی ایجاد می‌کند و باعث هراس و فرار آنها از جزیره خواهد شد.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، یادآور شد: همچنین ایجاد کمپ در زیستگاه جبیرها(نوعی آهو) نیز باعث آسیب به این گونه با ارزش حیات وحش جزیره هنگام  می‌شود.

عباس نژاد هنگامی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه 300 فروند قایق تفریحی از طریق اسکله کندالو در قشم گردشگران را به جزیره هنگام منتقل می‌کنند، یادآور شد: برخی روزها به دلیل توفانی بودن دریا امکان سفر به هنگام برای گردشگران فراهم نیست.

وی با تاکید بر اینکه امکان سفر گردشگران با رعایت پروتکل های بهداشتی به جزیره فراهم است، یادآور شد: در ایام نوروز در روزهایی که هوا توفانی نبود، روزانه چند هزار نفر به جزیره وارد می‌شدند.

وی با اشاره به فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌ گردی در جزیره هنگام تصریح کرد: این امکان برای گردشگران وجود دارد که به جای برپایی کمپ در اقامتگاه‌های بوم گردی ساکن شوند و از خدماتی که بومیان در زمینه اقامتی و پذیرایی به آنها ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار