۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

کاهش ۲۷ درصدی انتشار کربن در بندر روتردام

بندر روتردام اعلام کرد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ بر اساس آخرین داده‌ها انتشار کل کربن در این بندر ۲۷ درصد کاهش نشان می‌دهد در این ارتباط به طور متوسط حجم گاز‌های گلخانه‌ای در کشور هلند نیز ۱۴ درصد پایین آمده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۴
کاهش ۲۷ درصدی انتشار کربن در بندر روتردام
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارشی که از سوی بندر روتردام منتشر شده از سال ۲۰۱۶ به بعد برای کاهش میزان کربن در کلیه فعالیت‌های بندری برنامه‌ریزی شد و از همان زمان مرحله اول کاهش ۲۰ درصدی و در مرحله بعدی کاهش ۵۰ درصدی مورد نظر قرار گرفت.

یکی از مسئولان این بندر در این ارتباط گفت: انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از تولیدات صنعتی مانند پالایشگاه‌ها، شرکت‌های شیمیایی، نیروگاه‌های تولید برق که از زغال سنگ استفاده می‌کنند، ناشی می‌شود که برای همه آن‌ها برنامه‌ریزی کامل صورت گرفته است.

وی گفت: سال گذشته نیروگاه‌های بندر روتردام میزان انتشار کربن را ۱.۹ میلیون تُن معادل ۲۱ درصد کاهش دادند که برنامه‌های پیش‌بینی شده تحقق یافت.

 همچنین میزان انتشار کربن در بخش صنعتی بندر روتردام ۱.۱ میلیون تُن معادل هفت درصد کاهش یافت.

وی افزود: بخشی از کاهش انتشار به سیاست‌های انقباضی اتخاذ شده در ارتباط با شیوع ویروس کرونا بر‌می‌گردد که باعث رکود در میزان عرضه و تقاضا گردید.

اجرای پروژه ۱.۱ میلیون یورویی فنلاند برای کم کردن کربن

از سوی دیگر دانشگاه فنلاندی Vaasa یک پروژه ۱۵ میلیون یورویی را با هدف توسعه راه‌های کم کردن کربن در بخش‌های حمل و نقل به اتفاق کنسرسیومی از چندین دانشگاه و سازمان‌های دیگر رهبری می‌کند.

بر اساس این گزارش "Teemu Manderbacka" مهندس تحقیق و توسعه دانشگاه فنلاندی Vaasa در این ارتباط گفت: این پروژۀ دو ساله با هدف تطبیق موقعیت فنلاند با مقررات زیست محیطی به اجرا در می‌آید که در این ارتباط شش سازمان تحقیقاتی، چهار دانشگاه و پنج شرکت تولید باتری‌های هیبریدی همراه با وارتسیلا با این پروژه همکاری می‌کنند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که با اجرای این طرح حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان انتشار کربن کاهش یابد.

کاهش ۲۷ درصدی انتشار کربن در بندر روتردام
ارسال نظرات
آخرین اخبار