۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱

ضرورت تبلیغات بین‌المللی برای جذب گردشگران به چابهار

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان مطقه آزاد چابهار، گفت: هر چند محدودیت‌هایی به دلیل کرونا وجود دارد، اما با این وجود میزان پذیرش مسافر چابهار نه‌ تنها افت چندانی نداشته بلکه با لحاظ پروتکل‌های بهداشتی  پررونق‌تر هم شده است.
کد خبر: ۸۹۵۸۶

ضرورت تبلیغات بین‌المللی برای جذب گردشگران به چابهار

محمد رضا نایب پور در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه گردشگران خارجی به عنوان سفیران گردشگری، قفل‌های گردشگری چابهار را بازخواهند کرد، اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، ورود گردشگر خارجی به چابهار صفر بود.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار، افزود: در صورت رفع کرونا و تحریم و همچنین در صورت رفع تصور منفی در بین توریست‌های خارجی نسبت به حضور در مرز جنوب شرقی ایران،  می‌توان تحلیل مناسب‌تری درباره گردشگری و گردشگرپذیر کردن چابهار داشت.

وی یادآور شد: هر چند گاهی گردشگرانی از کشورهای اروپایی و همچنین بسیاری از ایرانیان مقیم سایر کشورها برای گردشگری طبیعی به چابهار سفر می‌کردند اما اکنون خبری از گردشگران خارجی نیست؛ اگرچه آمادگی پذیرایی از حضور احتمالی آنها را داریم.

وی در خصوص وضعیت ورود گردشگران خارجی نیز بیان داشت: چابهار به نسبت کیش و قشم از نظر مقصد گردشگری  بسیار نوپا است، اما روند روبه‌ گسترش خود را حفظ کرده و شناخته ‌شده‌تر شده است.

وی در خصوص میزان ورود گردشگران داخلی به چابهار، اذعان داشت: هرچند محدودیت‌هایی به دلیل کرونا وجود دارد اما با این وجود میزان پذیرش مسافر چابهار نه‌تنها افت چندانی نداشته بلکه با لحاظ پروتکل‌های بهداشتی  پررونق‌تر هم شده است.

نایب پور با بیان اینکه برخی از گردشگران در قالب تور به چابهار سفر می‌کنند، یادآور شد:  چابهار از نظر شیوع بیماری شرایط چندان بدی نداشته است اما این به آن معنی نیست که مردم را تشویق به سفر کنیم و همچنان توصیه ما نیز خودداری از سفرهای غیرضروری است.

وی با اشاره به اینکه دولت هیچ حمایتی از فعالان صنعت گردشگری نکرده است، اظهار داشت:  دولت قرار بود وامی را برای کمک به فعالان عرصه گردشگری پرداخت کند، اما تا جایی که اطلاع دارم کسی نتوانسته است این وام را دریافت کند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار، تاکید کرد: بدون شک رونق گردشگری در چابهار نیازمند تبلیغات گسترده‌تر و معرفی این منطقه توریستی منحصر به فرد کشور در سطح بین‌المللی است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار