۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

افزایش تقاضا برای سوخت آمونیاک

بررسی‌های انجام شده از سوخت‌های جدیدی که می‌تواند به جای سوخت‌های سنتی و فسیلی استفاده شود نشان می‌دهد آمونیاک بیشترین میزان تقاضا را دربر دارد به گونه‌ای که در حال حاضر پروژه‌های در دست اجرای این نوع سوخت از ۶۶ پروژه در سال ۲۰۲۰ به ۱۰۶ پروژه افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۹۵۸۵
افزایش تقاضا برای سوخت آمونیاک
 
به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس تحقیقاتی که توسط  Getting to Zero انجام شده افزایش میزان تقاضا برای سوخت‌های آمونیاک در آسیا و اروپا به شدت افزایش نشان می‌دهد.

بر این اساس اجرای پروژه‌ها با تمرکز به فنّاوری‌های کشتی‌ها، نوع سوخت و تأسیسات بانکرینگ صورت می‌گیرد.

کارشناسان Getting to Zero در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که مدیران صنعت حمل و نقل دریایی اطمینان دارند که سوخت آمونیاک که مواد اولیه آن در طبیعت فراوان است با صرفه‌تر بوده و می‌تواند به کاهش صفر درصدی کربن کمک کند و مسیر مناسبی برای دستیابی به بهبود وضعیت سوخت‌های فسیلی است.

"Jesse Fahnestock" مدیر این  پروژه می‌گوید: در سال ۲۰۲۰ تقاضا برای سوخت آمونیاک  به مرور افزایش یافت و تعداد آن بالا رفت. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که ممکن است تقاضای زیاد این نوع سوخت یک نوع جاه‌طلبی محسوب شود، اما گرایش مالکان شناور‌های کوچک و بزرگ به منظور استفاده از این نوع سوخت  به شدت بالا‌ست به گو‌نه‌ای که ۷۱ پروژۀ تولید آمونیاک در کشور‌های اروپایی و در رأس آن‌ها در نروژ، هلند، دانمارک و بلژیک در دست اجراست و در قاره آسیا نیز که در سال ۲۰۲۰، ۱۶ پروژه در دست اقدام بود اینک به ۳۱ پروژه افزایش یافته که بیشتر آن توسط ژاپن، چین و کره جنوبی در دست اجرا و بقیه در کشور‌های مختلف در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار