۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹

۲۵۰۰ شناور تجاری ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان بازرسی شدند

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دو هزار و ۵۲۹ فروند انواع شناور کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی توسط اداره کنترل بازرسی کشتی‌ها در سال ۹۹ در بنادر استان مورد بازرسی قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۵۸۲

۲۵۰۰ شناور تجاری ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان بازرسی شدند

به گزارش مانا، اسماعیل مکی زاده روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: از مجموع شناورهای بازرسی شده در سال ۹۹ حدود دو هزار و ۷۹ فروند شناور ایرانی و ۴۵۰ فروند نیز شناور خارجی بود که انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی را شامل شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع شناورهای مورد بازرسی قرار گرفته دو هزارو ۳۵ فروند دارای نواقص بودند که از این میزان هزارو ۶۷۳ فروند شناور ایرانی با ۷۱ درصد نقص و ۳۶۲ فروند نیز شناور خارجی با ۸۰ درصد نقص بوده که تا بازرسی مجدد مکلف به رفع نقص شدند.
معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود؛ عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای کنوانسیونی شامل گواهینامه‌ها، کتب و نشریات دریایی، ماشین آلات، کنوانسیون کار دریایی، تهویه و سند شناسایی خدمه بود و پس از اعلام، رفع نواقص و پس از بازررسی مجدد، برای شناورهای مذکور مجوز دریانوردی صادر شده است.
مکی زاده به نواقص یافت شده در شناورهای غیر کنوانسیونی نیز اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل نوع متفاوت ساختار و فعالیت در این شناورها نواقصی چون گواهی بیمه نامه، حلقه نجات، کپسول اطفا حریق، گواهی نامه شایستگی پرسنل و جلیقه نجات  مورد بازدید قرارگرفت و تا رفع عیوب از استمرار فعالیت شناور ممانعت شد.
وی عنوان کرد: این اداره کل از ابتدای آذرماه تا ۲۵ اسفندماه (زمان شروع طرح نوروزی) چهار مورد بازرسی خاص و ویژه علاوه بر بازرسی های جاری شامل دو مورد بازرسی گسترده و دو مورد بازرسی متمرکز (شامل تجهیزات ایمنی و توانمندی های خدمه برای سال جاری) از تمامی شناورهای مسافری و لندینگ کرافتها حامل خودروهای سرنشین دار صورت می پذیرد.
مکی زاده ادامه داد: به تعداد۷۶۰ مورد بازرسی اولیه و مجدد از شناورهای مذکور بمنظور ارتقا هر چه بیشتر استانداردهای فنی و ایمنی آنها در مواجهه با کثرت مسافرتهای دریایی در پایان سال صورت گرفته است.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی  هرمزگان از دیگر اقدامات عمده افسران کنترل و بازرسی کشتی های استان اجرای الزامات کنوانسیون MLC۲۰۰۶ کنترل چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا توسط خدمه شناورهای وارده به بنادر استان بر روی عرشه کشتی ها و همچنین  رسیدگی به شکایات ۵۳ دریانورد ایرانی و خارجی و کمک به آنها برای رسیدن به حق و حقوق خود اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار