۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵

محیط زیست مازندران مجوز ساخت جزیره مصنوعی صادر نکرد

محیط زیست مازندران مجوز ساخت جزیره مصنوعی صادر نکرد
محیط زیست مازندران اعلام کرد که تاکنون هیچ مجوزی برای ساخت جزیره مصنوعی در دریای خزر صادر نکرده و در‌باره موضوع ایجاد چنین جزیره‌ای در محدوده آب‌های ساحلی نوشهر هم درخواستی دریافت نشده است.
کد خبر: ۸۹۵۵۲

به گزارش مانا، ساخت جزیره مصنوعی در محدوده ساحلی نوشهر را اخیراً شهرداری این شهر مطرح و اعلام کرد که به زودی کار ساخت آن با مشارکت سرمایه گذار قطری آغاز می شود.

اگر چه اظهار نظر شهردار نوشهر در این باره بلافاصله با واکنش منفی کارشناسان از بعد توانایی فنی و اقتصادی مواجه شد و برخی از کارشناسان هم بر این اعتقاد بودند که شهرداری قبل از دریافت مجوزهای لازم نمی تواند وعده اجرای چنین پروژه هایی را بدهد ، ولی شهردار نوشهر مدعی شد که مجوز و موافقت اولیه این طرح را اداره کل سازمان بنادر و دریانوردی استان مازندران و میراث فرهنگی و گردشگری اخذ کرده است.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل محیط زست مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : شهرداری نوشهر تاکنون برای دریافت مجوزهای زیست محیطی درخواستی را برای این اداره کل ارسال نکرده است .

کیوان نصیراحمدی افزود: اجرای این طرح بدون ملاحظات زیست محیطی تبعات فراوانی برای دریای خزر خواهد داشت و عملا منع قانونی دارد.

وی با اعلام این که پروسه صدور مجوزهای زیست محیطی هم طولانی است و حدود هفت ماه زمان می برد، گفت: برای صدور مجوزهای زیست محیطی، کارشناسان ما باید طی چندین مرحله با حضور در منطقه اقدامات پایشی انجام دهند.

نصیراحمدی گفت: محیط زیست قطعا با اجرای چنین طرحی بدون ملاحظات زیست محیطی مخالفت و درصورت اجرا برابر قانون با مجریان این طرح برخورد قانونی خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار