۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کانال سوئز به حالت عادی برگشت

کانال سوئز پس از خالی شدن بار ترافیکی ناشی از مسدود شدن آن، فعالیت ترانزیتی خود را از سر گرفت.
کد خبر: ۸۹۵۴۶

کانال سوئز به حالت عادی برگشت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت‌های خبری، با توجه به خروج همه شناورهایی که با مسدود شدن کانال سوئز به مدت یک هفته در ترافیک مانده بودند‌، این کانال فعالیت خود را از سر گرفت‌. در این راستا با آغاز به کار کانال پس از انسداد یک کشتی بزرگ نظامی آمریکایی از این کانال ترانزیت شد.

بر اساس این گزارش یکی از مقامات کانال سوئز با اشاره به اینکه محققان و پژوهشگران همچنان سرگرم تحقیق درباره این حادثه هستند یاد‌آور شد: بر اساس آنچه از داده‌های کشتی EVERGIVEN به دست آمده که شامل فایل صوتی فرمانده کشتی نیز می‌باشد کشتی در حال حرکت دچار انحراف شده و به علت بدی آب و هوا کانال را مسدود کرده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین کانال هیچ مسئولیتی در قبال این حادثه ندارند، افزود: با توجه به فعالیت همه جانبه مسئولان کانال تقدیر نامه‌ای از سوی سازمان IMO به مقامات مصری اعطا شد.

"کیتاک لیم" در این پیام از تلاش و جدیت مقامات کانال در بازگشایی کانال و  روشن کردن افکار عمومی جهان قدردانی کرد.

از سوی دیگر "اسامه ربیعی" رئیس اداره کانال سوئز نیز در این زمینه گفت: داده‌های ضبط کننده کشتی EVERGIVEN که به کمیته تحقیق تحویل شده پس از اتمام مراحل کارِ کشتی که در حال حاضر به دریاچه‌ای منتقل شده به حرکت خود ادامه خواهد داد.

وی در پایان گفت: تصمیم گرفته‌ایم نسبت به گسترش احتمالی بخشی از کانال که کشتی EVERGIVEN  در آنجا به گل نشسته  بود، ادامه دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار