۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

احتمال شیوع کرونای برزیلی در بندر امام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نگران شیوع کرونای برزیلی در بندر امام هستیم و باید تدابیر لازم برای پیشگیری از آن به کار گرفته شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۵۲۰
احتمال شیوع کرونای برزیلی در بندر امام
 
دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ضروری است به دلیل پهلو گرفتن کشتی‌های برزیلی در بندر امام، این موضوع را جدی بگیریم.

وی گفت: ستاد استانی مدیریت کرونا باید به همه کشتی‌های حامل بار که در بندر امام پهلو می‌گیرند حساس بوده و همه پرسنل کشتی‌ها باید تست PCR بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز خواست با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، گندزدایی و اجرای قرنطینه، در پیشگیری از ورود کرونای برزیلی مشارکت کنند.

دکتر ابول نژادیان با بیان اینکه بیشتر کشتی‌های حامل غلات و نهاده‌های دامی و طیور در برزیل بارگیری می‌کنند، افزود: هرگونه غفلت در این خصوص می‌تواند موج جدید کرونا را در خوزستان شکل دهد و کادر درمانی را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند.

وی با اشاره به اینکه غفلت از تردد مسافران عراقی در مرز‌های خوزستان، کرونای جهش یافته انگلیسی را از دو ماه پیش در استان رقم زد، افزود: باید نظارت و کنترل بیشتری در بنادر استان صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: خوشبختانه تاکنون موردی از گونۀ کرونای برزیلی در بنادر خوزستان گزارش نشده، ولی باید احتیاط‌ها و نظارت‌های بیشتر و مستمرتری صورت گیرد تا با کرونای برزیلی روبه‌رو نشویم.

هم اکنون شهر‌های بندری ماهشهر، آبادان، بندر امام و شادگان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار