۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

انتقاد مجدد دبیرکل IMO از بحران تغییر خدمه

دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی در جدیدترین بیانیه منتشر شده از عدم همکاری برخی کشور‌ها برای تغییر ۲۰۰ هزار دریانورد باقی مانده به شدت انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۹۵۱۷
انتقاد مجدد دبیرکل IMO از بحران تغییر خدمه
 
به  گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در بیانیه‌ای که از سوی "کیتاک لیم" دبیرکل IMO منتشر شده آمده است: اگرچه تعدا‌د دریانوردانی که با بحران تغییر خدمه مواجه هستند  از چهارصد هزار نفر در سپتامبر ۲۰۲۰ به دویست هزار نفر در مارس ۲۰۲۱ کاهش یافته است، اما هنوز بسیاری از آن‌ها منتظر بازگشت به کشورشان هستند که متاسفانه همکاری لازم برای تغییر آن‌ها از سوی برخی از دولت‌ها مشاهده نمی‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه آموزش آنلاین این دریانوردان نیز بر‌اساس بررسی‌های انجام شده توسط دانشگاه جهانی دریانوردی در بسیاری از اوقات به فراموشی سپرده شده است.

"کیتاک لیم" در زمینۀ صدور بیانیه طی سخنانی گفت: یک سال پیش همزمان با بحران کووید ۱۹ در سخنرانی به صورت مجازی اظهار امیدواری کردم که در یک سال آینده چالشی به نام تغییر دریانورد نخواهیم داشت، اما متاسفانه این انتظار‌ها امروزه برآورده نشده است و اکنون ده‌ها هزار نفر دریانورد مجبور شدند پیش از زمان قرارداد فعالیت کنند و متاسفانه برخی مالکان کشتی و خطوط کشتیرانی به درآمد‌های آنان  نیز کم‌توجهی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: از زمان تعیین ضرب‌الاجل برای تغییر خدمه تا کنون ۶۰ کشور به درخواست ما برای تعیین وضعیت دریانوردان به عنوان نیرو‌های کلیدی توجه کرد‌ه‌اند در حالی‌که اگر بخواهیم این بحران برطرف شود باید همۀ کشور‌های عضو  در این زمینه پیشقدم شوند.

از سوی دیگر چالش واکسیناسیون دریانوردان نیز معضلی افزون بر بحران تغییر خدمه شده است چراکه هنوز بسیاری از آنان علی‌رغم فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند هنوز در مقابل کرونا واکسینه نشده‌اند.

وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی دریانوردان که در دوران کرونا فعالیتی بیش از حد از خود نشان داده‌اند تأکید کرد: تا زمان رفع بحران خدمه به تلاش‌های خود برای حل بحران ادامه خواهیم داد، زیرا تجارت دریایی به حل این بحران بستگی مستقیم دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار