۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

رونق بازار سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری در ۶ ماه گذشته

رونق بازار سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری در ۶ ماه گذشته
بازار سفارش ساخت کشتی‌های کانتینربر در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ و سه ماهه نخست ۲۰۲۱، فعالیت قابل توجهی را به نمایش گذاشته است.
کد خبر: ۸۹۵۱۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ آلفالاینر نوشت: برخلاف چندین سال سکوت در بازار سفارش ساخت کشتی‌های کانتینربر، شش ماه اخیر (سه ماهه چهارم سال‌۲۰۲۰ و سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱)، موج گسترده‌ای از سفارش ساخت کشتی‌های کانتینربر به ویژه در بخش کشتی‌های کانتینربر غول پیکر را شاهد بوده است.

این گزارش ادامه داد: بلاتکلیفی حاکم ناشی از شیوع ویروس کرونا، فعالیت بازار سفارش ساخت کشتی‌های جدید را در سه ماهه دوم و سوم ۲۰۲۰ به نزدیک صفر رساند. اما در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰، بازار مذکور با یک جهش توفانی بازگشت و تعداد زیادی سفارش جدید به ثبت رسید. این شیب صعودی در سه ماهه نخست سال جاری نیز مشاهده شد. نرخ‌های کرایۀ حمل بالا و نتایج مالی قوی خطوط کشتیرانی، این اعتماد به نفس را دوباره در خطوط کشتیرانی زنده کرد که آن‌ها توانایی تولید پول را دارند.

درحال حاضرظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینربر بیکار و غیرفعال بر روی شیب نزولی حرکت می‌کند، پیش‌بینی خطوط نسبت به استمرار تقاضای بالای کارگو به ویژه در فصل اوج تابستان، عامل محرک برای فعالیت تناژ به شمارمی‌آید. براساس جدیدترین بررسی صورت گرفته از سوی آلفالاینر در تاریخ پانزدهم ماه گذشته، تعداد ۱۵۱ فروند کشتی کانتینربر با مجموع ظرفیت ۶۳۱ هزار و‌۵۹۰ TEU، بیکار و غیرفعال گزارش شدند که سهم ۲.۶ درصد از کل ظرفیت ناوگان جهانی را به خود اختصاص می‌دهند.                                                                                                                                               

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: تقاضای بسیار بالا و عرضۀ محدود تناژ، تنور بازار چارتری کشتی‌های کانتینری را به شدت داغ نگه داشته است، به طوری‌که مالکان از افزایش مستمر نرخ‌های چارتری لذت می‌برند. ناگفته نماند، سرعت رشد نرخ‌های چارتری در ماه مارس نسبت به ماه‌های ژانویه و فوریه با شتاب بیشتری همراه بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار