۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
فرمانده مرزبانی استان بوشهر:

شش خدمه لنج غرقی با تلاش دریابانان در پنج مایلی بندر گناوه از مرگ نجات یافتند

فرمانده مرزبانی استان بوشهر از نجات جان سرنشین شناور غرقی در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس در پنج مایلی بندر گناوه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۸۵
شش خدمه لنج غرقی با تلاش دریابانان در پنج مایلی بندر گناوه از مرگ نجات یافتند
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سردار ولی الله  رضایی‌نژاد با اشاره به وضعیت نامساعد جوی و غرق شدن لنج باری در خلیج فارس اظهار داشت: یک فروند شناور باری که از امارات به مقصد بندر گناوه بارگیری کرده بود در فاصله پنج مایلی اسکله بندر گناوه به علت نامساعد بود شرایط جوی و از کار افتادن موتور شناور ‌دچار حادثه  شد.

وی با اشاره به اینکه خدمه این شناور با تماس با پست کنترل و مراقبت مرزی دریایی گناوه اعلام اضطرار کردند، گفت: این شناور  دچار آبگرفتگی شده  و در برابر امواج متلاطم دریا قرار گرفته بود که ناوگروه شناوری دریابانی گناوه با اعزام همزمان دو فروند شناور ۵۰ فوتی با تجهیزات کامل نجات و با تلاش و از خودگذشتگی غیور‌مردان عرصه دریابانی شش نفر سرنشین لنج مذکورکه در حال غرق شدن بودند را نجات دادند و به اسکله گناوه برگرداندند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر هم با اشاره به اینکه در این راستا شناور ناجی ۹ مستقر در جزیره خارگ به منطقه مورد نظر اعزام شد افزود: شناور ناجی ۹ با کمک شناور‌های دریابانی خدمه‌های موتور لنج غرقی که در حالت آبگرفتگی شدید به‌ حالت نیمه غرق در آمده بود نجات دادند و به شناور دریابانی منتقل کردند.

حجت خسروی با بیان اینکه این لنج از دوبی به سمت گناوه در حرکت بود افزود: به سبب وضعیت جوی و آبگرفتگی شدید، موتور لنج یاد شده در خلیج‌فارس غرق شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار