۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

وارتسیلا به حذف اسکرابر کشتی‌ها می‌اندیشد

فنّاوری وارتسیلا به عنوان بزرگترین تولید کنندۀ موتور‌آلات کشتی درصدد است از سیستم جذب و ذخیرۀ کربن CCS به عنوان وسیله‌ای برای کاهش co2 استفاده کند
کد خبر: ۸۹۴۸۱
وارتیسلا به حذف اسکرابر کشتی‌ها می‌اندیشد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس اخبار منتشر شده از سوی شرکت وارتسیلا پروژۀ تحقیق و توسعه گسترده به منظور توسعه سیستم جذب و ذخیره کربن CCS در دست اجراست و یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که سیستم CCS از نظر فنّی کاملاً اقتصادی است و می‌تواند در نهایت به حذف اسکرابر منجر شود.

به گفتۀ مسئولان وارتسیلا در حال حاضر سیستم  جذب و ذخیرۀ کربن مراحل آزمایشی خود را در نروژ می‌گذراند.

"Sigurd Jenssen" مدیر بخش اگزوز وارتسیلا در این زمینه گفت: سیستم جذب و ذخیره کربن CCS به گونه‌ای است که می‌تواند در صورت استفاده در کشتی کربن سوخت را جدا کرده و آن را در محفظه دیگر ذخیره کند.

وی با اشاره به اینکه هیچ راه حل فنّاوری بهتری نسبت به CCS به جای استفاده از اسکرابر وجود ندارد یاد‌آورشد: موفقیت در این فنّاوری کاملاً اثبات شده است و در صورت دستیابی به اهداف برای صنعت دریایی بسیار حیاتی است.   

وی تاکید کرد: فنّاوری‌های کاهش گاز اگزوز توسط سیستم CCS هدایت می‌شود و با کاربرد‌های وسیعی که دارد می‌تواند سوخت کشتی را به کربن صفر درصدی برساند و به مرور پس از دریافت نتایج نهایی دربارۀ حذف اسکرابر در کشتی‌ها می‌توان به نتیجه رسید.

وی گفت: با توجه به تحقیق و بررسی پیرامون گزینه ها‌ی کم کردن میزان کربن، این سیستم مناسب‌ترین اقدام برای کاهش میزان کربن به شمار می‌رود چرا‌که در صورت ذخیره سازی کربن می‌توان از آن نیز برای کاربرد‌های دیگر استفاده کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار