۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

امارات جزیره سقطری یمن را به انبار مهمات تبدیل کرده است

امارات جزیره سقطری یمن را به انبار مهمات تبدیل کرده است
دولت امارات به رغم ادعا‌های اخیر خود، با ارسال تجهیزات جدید نظامی، جزیره راهبردی «سقطری» (سقطرا) در جنوب یمن را به انبار مهمات تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۷۶

به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، ارتش امارات به منظور تقویت نیروهای جدایی طلب «شورای انتقالی جنوب» یمن در جزیره سقطری، موشکهای دوش پرتاب و توپهای متحرک به این جزیره ارسال کرده است.

امارات متحده عربی بر خلاف ادعای خود مبنی بر خروج کامل از جزیره سقطری، همچنان به اعزام نیرو و تجهیزات نظامی از جمله موشک های دوش پرتاب و توپ های متحرک به این جزیره یمن ادامه می دهد.

این خبرگزاری به منابع محلی در استان سقطری افزود که این تجهیزات عظیم نظامی از طریق یک فروند شناور غول پیکر و در حالی که پرچم کمک های بشردوستانه روی آن نصب شده بود، وارد این جزیره شده است.

به گفته منابع مزبور، این تجهیزات شامل وسایل نقلیه نظامی، موشک های دوش پرتاب و توپ های متحرک بوده که امارات برای تقویت نیروهای شورای جنوب یمن به جزیره سقطری ارسال کرده است.

امارات به منظور سهولت در ارسال تجهیزات نظامی به نیروهای وابسته خود در جزیره سقطری، چند هفته پیش مدیر بندر این جزیره گردشگری را که مخالف نظامی کردن آن بود، برکنار کرد.

اسپوتنیک اضافه کرد که این اقدام نظامی امارات همچنین همزمان با اعلام پیاده کردن نیرو و تجهیزات نظامی این کشور در استان «المهره» در شرق یمن و رزمایش بزرگ تحت فرماندهی آمریکا، فرانسه و بلژیک در سواحل جنوبی یمن است.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی به ویژه امارات و با حمایت رژیم صهیونیستی و چراغ سبز آمریکا از فروردین سال 94 کشور فقیر و مسلمان یمن را مورد تاخت و تاز قرار داده و تاکنون هزاران نفر از شهروندان این کشور را به خاک و خون کشانده است.

امارات در ابتدای تجاوز به یمن یکی از متحدان اصلی عربستان بود، ولی با جدا کردن راه خود از سعودیها، چشم به منابع جنوب یمن و جزیره راهبردی سقطری معطوف کرد. ابوظبی با حمایت از شورای انتقالی جنوب که خواهان استقلال این منطقه از دولت مرکزی یمن است، به آتش اختلافات در این کشور فقیر دامن زده است.

نیروهای شورای انتقالی جنوبی ضمن مخالفت با استقرار نیروهای دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری فراری یمن که مورد حمایت عربستان است، تاکنون چندین درگیری با این نیروها به منظور کنترل جنوب این کشور داشته است.  

مجمع الجزایر سقطری از خرداد ماه سال گذشته در کنترل شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، قرار دارد.

جزایر سُقُطری یا سُقُطرا، مجمع‌ الجزایری متعلق به یمن است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه "خلیج عدن" قرار دارد و برای کشتیرانی از موقعیت راهبردی برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار